Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTSEL YAKLAŞIMLAR | ÇCG2277940 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Kübra BUDAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk dönemindeki eğitsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapılandırmacı Yaklaşım 1,Yapılandırmacı Yaklaşım 2,Reggio Emilia Yaklaşımı 1,Reggio Emilia Yaklaşımı 2,Montessori Yaklaşımı 1,Montessori Yaklaşımı 2,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2,High Scope Yaklaşımı 1,High Scope Yaklaşımı 2,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 1 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 2 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 3 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 4 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de uygulanan eğitsel yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Türkiye'de ve Dünya'da yaygın olarak uygulanan eğitsel yaklaşımları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk dönemindeki temel yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı Yaklaşım 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Yapılandırmacı Yaklaşım 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Reggio Emilia Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Reggio Emilia Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Montessori Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Montessori Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | High Scope Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | High Scope Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTSEL YAKLAŞIMLAR | ÇCG2277940 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Kübra BUDAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk dönemindeki eğitsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapılandırmacı Yaklaşım 1,Yapılandırmacı Yaklaşım 2,Reggio Emilia Yaklaşımı 1,Reggio Emilia Yaklaşımı 2,Montessori Yaklaşımı 1,Montessori Yaklaşımı 2,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2,High Scope Yaklaşımı 1,High Scope Yaklaşımı 2,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 1 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 2 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 3 ,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 4 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye'de uygulanan eğitsel yaklaşımları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Türkiye'de ve Dünya'da yaygın olarak uygulanan eğitsel yaklaşımları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk dönemindeki temel yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı Yaklaşım 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Yapılandırmacı Yaklaşım 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Reggio Emilia Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Reggio Emilia Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Montessori Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Montessori Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | High Scope Yaklaşımı 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | High Scope Yaklaşımı 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları Değerlendirilmesi ) 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |