Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | ATA1210000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR, Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3. Atatürk inkılaplarını sayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | 1,2,3,4,5 |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | 1,2,3,4,5 |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | 1,2,3,4,5 |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | 1,2,3,4,5 |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | 1,2,3,4,5 |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | 1,2,3,4,5 |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | 1,2,3,4,5 |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | 1,2,3,4,5 |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | 1,2,3,4,5 |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | 1,2,3,4,5 |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | 1,2,3,4,5 |
Kaynak |
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
5.Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | ATA1210000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR, Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1.Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2.Zaferin kazanılmasını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.3.Cumhuriyetin ilanını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2.1.Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması sürecini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını sayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3. Atatürk inkılaplarını sayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6. Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | 1,2,3,4,5 |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | 1,2,3,4,5 |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | 1,2,3,4,5 |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | 1,2,3,4,5 |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | 1,2,3,4,5 |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | 1,2,3,4,5 |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | 1,2,3,4,5 |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | 1,2,3,4,5 |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | 1,2,3,4,5 |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | 1,2,3,4,5 |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | 1,2,3,4,5 |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | 1,2,3,4,5 |
Kaynak |
1.Nutuk 2.Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. 3.Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. 4.Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
5.Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |