Öğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları
uygular.
14, 16, 9
A, H
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır.
14, 16, 9
A, H
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır.
14, 16, 9
A
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar.
14, 5, 9
A, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Teknikler/ Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Uygulama Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Proje Sunumları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Proje Sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Proje Sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları.
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company,
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK VE MÜZİK
ÇCG1262670
Bahar Dönemi
2+1
2,5
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Şenay ŞİRİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları
uygular.
14, 16, 9
A, H
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır.
14, 16, 9
A, H
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır.
14, 16, 9
A
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar.
14, 5, 9
A, H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Teknikler/ Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Uygulama Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Proje Sunumları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Proje Sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Proje Sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları.
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company,
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen