Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | ÇCG2277930 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1,Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2,Çocuk Psikolojisi ve Aile,Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış sorunları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış bozuklukları hakkında bilgisini aktarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Normal davranış sınırlarının davranış bozukluğuna dönüşmesinde etkili olabilecek koşulları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Risk ve koruyucu önlemleri aktarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk Psikolojisi ve Aile | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notuYavuzer, H., (2013) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi. Bee, H. L., Boyd, D. R., Gündüz, O. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. Kaknüs yayınları. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | ÇCG2277930 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1,Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2,Çocuk Psikolojisi ve Aile,Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık,Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis,Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2,Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış sorunları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocukluk döneminde yaygın görülen davranış bozuklukları hakkında bilgisini aktarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Normal davranış sınırlarının davranış bozukluğuna dönüşmesinde etkili olabilecek koşulları tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Risk ve koruyucu önlemleri aktarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Önemi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk Psikolojisi ve Aile | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Çocuk Psikolojisi ve Arkadaş İlişkileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Okul Reddi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Ölüm ve Yas | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Boşanma ve Ayrılık | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Çocuk Psikolojisini Etkileyen Özel Durumlar- Korku ve Kaygılar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yalan Söyleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Enürezis ve Enkoprezis | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Çocuklukta Uyum ve Davranış Bozuklukları - Yeme Bozuklukları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Problemleri Çocuklara Yaklaşım Biçimleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notuYavuzer, H., (2013) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi. Bee, H. L., Boyd, D. R., Gündüz, O. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. Kaknüs yayınları. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |