Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK BESLENMESİ | ÇCG2177920 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Nedime GÜNDÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk beslenmesini, çocuk beslenmesine ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Sağlıklı Beslenme Uygulamaları,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Ergenlik döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1 | |
3 | Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Yeterli ve dengeli beslenme 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yeterli ve dengeli beslenme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sağlıklı Beslenme Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Okul öncesi dönemde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Okul döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Ergenlik döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları.Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK BESLENMESİ | ÇCG2177920 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Nedime GÜNDÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk beslenmesini, çocuk beslenmesine ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Sağlıklı Beslenme Uygulamaları,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Ergenlik döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini anlatır. | 10, 16, 9 | A, E |
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1 | |
3 | Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Yeterli ve dengeli beslenme 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yeterli ve dengeli beslenme 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sağlıklı Beslenme Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Okul öncesi dönemde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Okul döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Ergenlik döneminde beslenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları.Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |