Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DUYU EĞİTİMİ | ÇCG2177910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşıl Seda TOGUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuklarda duyu gelişimi ve desteklenmesine yönelik bilgi düzeylerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,,Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler, ,Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,, Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi,Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları açıklar. | 16, 9 | A |
Algıyı etkileyen faktörleri açıklar. | 16, 9 | A |
7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygular. | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından görme duyusu kısmının okunması |
6 | İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından işitme duyusu kısmının okunması |
7 | Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından koku ve tad alma duyusu kısmının okunması |
8 | Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı, | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından denge duyusu kısmının okunması |
9 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci Sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci Sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri- Aysel Memiş, Tuğba Harmankaya- Nisan 2012 Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi- E. Gülriz Akaroğlu Esra Dereli 2012 Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (- Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi- Eğiten Kitap- Müdriye Yıldız Bıçakçı Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayıncılık- Yard. Do.. Dr. Hatice Ergun, Yard. Doç. Dr. S. Armağan Yıldız Psikolojiyi Anlamak – Türk Psikologlar Derneği Yayınları – Charles G. Morris Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi Ve Etkinlikleri- Kare Yayınları- Dr. Gülden Uyanık Balat, Dr. Ebru Deretarla Gül, Yard. Doç. Dr. Elif Çelebi Öncü Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi- Nobel Yayıncılık- Suzan Cömert Özata 0-36 Ay Çocuklar İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Aile Kitabı- Milli Eğitim Bakanlığı- Unicef |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DUYU EĞİTİMİ | ÇCG2177910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşıl Seda TOGUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çocuklarda duyu gelişimi ve desteklenmesine yönelik bilgi düzeylerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,,Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler, ,Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,, Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi,Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları açıklar. | 16, 9 | A |
Algıyı etkileyen faktörleri açıklar. | 16, 9 | A |
7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygular. | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından görme duyusu kısmının okunması |
6 | İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından işitme duyusu kısmının okunması |
7 | Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından koku ve tad alma duyusu kısmının okunması |
8 | Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı, | Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından denge duyusu kısmının okunması |
9 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci Sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci Sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri- Aysel Memiş, Tuğba Harmankaya- Nisan 2012 Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi- E. Gülriz Akaroğlu Esra Dereli 2012 Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (- Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi- Eğiten Kitap- Müdriye Yıldız Bıçakçı Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayıncılık- Yard. Do.. Dr. Hatice Ergun, Yard. Doç. Dr. S. Armağan Yıldız Psikolojiyi Anlamak – Türk Psikologlar Derneği Yayınları – Charles G. Morris Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi Ve Etkinlikleri- Kare Yayınları- Dr. Gülden Uyanık Balat, Dr. Ebru Deretarla Gül, Yard. Doç. Dr. Elif Çelebi Öncü Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi- Nobel Yayıncılık- Suzan Cömert Özata 0-36 Ay Çocuklar İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Aile Kitabı- Milli Eğitim Bakanlığı- Unicef |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |