Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.
12, 16, 5
A
Eğitimde gelişimsel hedef belirler.
16, 5, 9
A
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar:
16, 9
A
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır.
10, 16, 37, 5, 6, 9
A
Eğitim planı uygular
37, 5, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişim ve öğrenme 1
2
Gelişim ve öğrenme 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
Öğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması
4
Klasik Koşullama Kuramı 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Klasik Koşullama Kuramı 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Edimsel koşullama kuramı 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Edimsel koşullama kuramı 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Çocuklarda öğretme süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Sosyal öğrenme kuramı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Bitişiklik kuramı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Scamper Yöntemi
Kaynak
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
5
2
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
3
18
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
2
8
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ
ÇCG1277850
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.
12, 16, 5
A
Eğitimde gelişimsel hedef belirler.
16, 5, 9
A
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar:
16, 9
A
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır.
10, 16, 37, 5, 6, 9
A
Eğitim planı uygular
37, 5, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişim ve öğrenme 1
2
Gelişim ve öğrenme 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
Öğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması
4
Klasik Koşullama Kuramı 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Klasik Koşullama Kuramı 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Edimsel koşullama kuramı 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Edimsel koşullama kuramı 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Çocuklarda öğretme süreçleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Sosyal öğrenme kuramı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Bitişiklik kuramı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Scamper Yöntemi
Kaynak
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen