Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | ÇCG2243210 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hilal MERCAN AKÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, çocukların gelişimlerine göre yaratıcılığın boyutları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin,Yaratıcılık düşünme kuramları,Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler,Yaratıcılığı etkileyen faktörler,Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler,Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat,Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim,Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi,Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,,Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler,Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama),Öğrenci sunumları 1,öğrenci sunumları 2,öğrenci sunumları 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendi yaratıcılığını geliştirir. | 16, 9 | |
Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimini açıklar. | 10, 16 | A |
Çocukların yaratıcılığının gelişmesini sağlayacak etkinlikler planlar. | 14, 5 | A |
Yaratıcılık ile ilgili kavram ve süreçleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuklara uygun sanat etkinlikleri hazırlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Yaratıcılık düşünme kuramları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Yaratıcılığı etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | öğrenci sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Miller, A. (2006). Yetenekli Çocuğun Dramı. İstanbul: Profil Yayıncılık. Kalburan,C.N., (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. Fox, J. E., & Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi (N. Aral ve G. Duman, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | ÇCG2243210 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hilal MERCAN AKÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, çocukların gelişimlerine göre yaratıcılığın boyutları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin,Yaratıcılık düşünme kuramları,Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler,Yaratıcılığı etkileyen faktörler,Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler,Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat,Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim,Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi,Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,,Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler,Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama),Öğrenci sunumları 1,öğrenci sunumları 2,öğrenci sunumları 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendi yaratıcılığını geliştirir. | 16, 9 | |
Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimini açıklar. | 10, 16 | A |
Çocukların yaratıcılığının gelişmesini sağlayacak etkinlikler planlar. | 14, 5 | A |
Yaratıcılık ile ilgili kavram ve süreçleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuklara uygun sanat etkinlikleri hazırlar. | 5, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Yaratıcılık düşünme kuramları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Yaratıcılığı etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller, | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | öğrenci sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Miller, A. (2006). Yetenekli Çocuğun Dramı. İstanbul: Profil Yayıncılık. Kalburan,C.N., (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. Fox, J. E., & Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi (N. Aral ve G. Duman, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |