Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır.
13, 16, 37, 4, 5, 8, 9
A
Etkin dinlemenin önemini ifade eder.
10, 13, 15, 16, 5
A
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır.
16, 9
A
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder.
10, 16
A
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır.
16
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim 1
2
İletişim 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Çocuk ile iletişimin önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Çocuğu dinleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Çocukla konuşma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Çocuk ile iletişimde empati
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Çocuğun sorununu çözme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Aile ile etkili iletişim kurma 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Aile ile etkili iletişim kurma 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Çocukla iletişim etkinlikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Değerlendirme
Kaynak
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
3
1
3
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
ÇCG1142990
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Çarşamba 09:00-09:45
Çarşamba 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. M. Pervin Baysan
Dersin Amacı
Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır.
13, 16, 37, 4, 5, 8, 9
A
Etkin dinlemenin önemini ifade eder.
10, 13, 15, 16, 5
A
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır.
16, 9
A
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder.
10, 16
A
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır.
16
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim 1
2
İletişim 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Çocuk ile iletişimin önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Çocuğu dinleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Çocukla konuşma
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Çocuk ile iletişimde empati
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Çocuğun sorununu çözme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Aile ile etkili iletişim kurma 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Aile ile etkili iletişim kurma 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Çocukla iletişim etkinlikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Değerlendirme
Kaynak
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen