Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler.
14, 9
A
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır.
6, 9
A
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar.
5, 9
A
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar.
9
A
Kostüm ve aksesuar planlar.
5, 6
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimde materyal geliştirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Eğitim materyali geliştirme süreci
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Eğitici oyuncak planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Eğitici oyuncak planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Eğitici oyuncak planlama – yapma 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Kukla planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Kukla planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Müzik araçları planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Müzik araçları planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000
Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA
ÇCG1226260
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Çarşamba 14:30-15:15
Çarşamba 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ayşıl Seda TOGUR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler.
14, 9
A
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır.
6, 9
A
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar.
5, 9
A
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar.
9
A
Kostüm ve aksesuar planlar.
5, 6
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimde materyal geliştirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Eğitim materyali geliştirme süreci
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Eğitici oyuncak planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Eğitici oyuncak planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Eğitici oyuncak planlama – yapma 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Kukla planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Kukla planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Müzik araçları planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Müzik araçları planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000
Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen