Alanda 0-18 yaş grubu çocuklara hizmet veren sivil toplum örgütlerinde, okul öncesi eğitim kurumlarında ya da özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde proje hazırlama ve yürütme.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bir fikri projeye dönüştürme,Proje geliştirme ,Proje uygulama 1,Proje uygulama 2,Proje uygulama 3,Proje uygulama 4,Proje uygulama 5,Proje uygulama 6,Proje uygulama 7,Projeyi raporlama 1,Projeyi raporlama 2,Projeyi Raporlama 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk ile çalışan sivil toplum kuruluşlarında, okul öncesi kurumlarında veya özel eğitim merkezleriyle işbirliği içinde çalışır.
12, 2, 5
A, F
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimleri destekleyici nitelikteki programları izler ve uygular.
12, 2, 5
A, F
Bir fikri projeye uygular.
12, 2, 5
A, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gözlem 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Gözlem 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Bir fikri projeye dönüştürme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Proje geliştirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Proje uygulama 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Proje uygulama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Proje uygulama 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Proje uygulama 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Proje uygulama 5
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Proje uygulama 6
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Proje uygulama 7
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Projeyi raporlama 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Projeyi raporlama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Projeyi Raporlama 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Doküman paylaşımı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
6
84
Proje Sunumu / Seminer
2
17
34
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
286
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ALAN ÇALIŞMASI
ÇCG2243240
Bahar Dönemi
0+6
3
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi Verenler
Arş.Gör. İrem ÖZKALE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Alanda 0-18 yaş grubu çocuklara hizmet veren sivil toplum örgütlerinde, okul öncesi eğitim kurumlarında ya da özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde proje hazırlama ve yürütme.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bir fikri projeye dönüştürme,Proje geliştirme ,Proje uygulama 1,Proje uygulama 2,Proje uygulama 3,Proje uygulama 4,Proje uygulama 5,Proje uygulama 6,Proje uygulama 7,Projeyi raporlama 1,Projeyi raporlama 2,Projeyi Raporlama 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk ile çalışan sivil toplum kuruluşlarında, okul öncesi kurumlarında veya özel eğitim merkezleriyle işbirliği içinde çalışır.
12, 2, 5
A, F
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimleri destekleyici nitelikteki programları izler ve uygular.
12, 2, 5
A, F
Bir fikri projeye uygular.
12, 2, 5
A, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gözlem 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Gözlem 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Bir fikri projeye dönüştürme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Proje geliştirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Proje uygulama 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Proje uygulama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Proje uygulama 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Proje uygulama 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Proje uygulama 5
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Proje uygulama 6
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Proje uygulama 7
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Projeyi raporlama 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Projeyi raporlama 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Projeyi Raporlama 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Doküman paylaşımı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen