Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,3.Hafta: Sınıf içi etkileşim ve iletişim,4.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,5.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,6.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları,9.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları,10.Hafta:Problem davranışlar ve çözüm yolları,11.Hafta:Fiziksel düzenleme,12.Hafta:Zaman yönetimi,13.Hafta:Zaman yönetimi,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sınıfı nasıl organize edeceğini bilir.1, 14A
2. Zaman yönetimini bilir.1, 14A
3. Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir.1, 14, 15A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş
22.Hafta: Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
33.Hafta: Sınıf içi etkileşim ve iletişim
44.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin
55.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin
66.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin
77.Hafta: Ara sınav
88.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları
99.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları
1010.Hafta:Problem davranışlar ve çözüm yolları
1111.Hafta:Fiziksel düzenleme
1212.Hafta:Zaman yönetimi
1313.Hafta:Zaman yönetimi
1414.Hafta: Değerlendirme
Kaynak
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu