Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,3.Hafta: Sınıf içi etkileşim ve iletişim,4.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,5.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,6.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları,9.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları,10.Hafta:Problem davranışlar ve çözüm yolları,11.Hafta:Fiziksel düzenleme,12.Hafta:Zaman yönetimi,13.Hafta:Zaman yönetimi,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sınıfı nasıl organize edeceğini bilir. | 1, 14 | A |
2. Zaman yönetimini bilir. | 1, 14 | A |
3. Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir. | 1, 14, 15 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2 | 2.Hafta: Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | |
3 | 3.Hafta: Sınıf içi etkileşim ve iletişim | |
4 | 4.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin | |
5 | 5.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin | |
6 | 6.Hafta: Sınıf yönetimi ve disiplin | |
7 | 7.Hafta: Ara sınav | |
8 | 8.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları | |
9 | 9.Hafta: Problem davranışlar ve çözüm yolları | |
10 | 10.Hafta:Problem davranışlar ve çözüm yolları | |
11 | 11.Hafta:Fiziksel düzenleme | |
12 | 12.Hafta:Zaman yönetimi | |
13 | 13.Hafta:Zaman yönetimi | |
14 | 14.Hafta: Değerlendirme |
Kaynak |
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |