Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA II-Güz Dönemi0+6310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan hazırlama ve günlük plan uygulayabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesinde çalışan diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.14, 16, 9A
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı bütünleştirilmiş etkinlikler planlar.14, 9A
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı etkinlikler uygular.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gözlem 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Gözlem 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1Etkinlik planını onaylatmak
4Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2Etkinlik planını onaylatmak
5Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3Etkinlik planını onaylatmak
6Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4Etkinlik planını onaylatmak
7Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5Etkinlik planını onaylatmak
8Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6Etkinlik planını onaylatmak
9Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7Etkinlik planını onaylatmak
10Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8Etkinlik planını onaylatmak
11Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9Etkinlik planını onaylatmak
12Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10Etkinlik planını onaylatmak
13Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11Etkinlik planını onaylatmak
14Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12Etkinlik planını onaylatmak
Kaynak
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer14114
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)288
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA II-Güz Dönemi0+6310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan hazırlama ve günlük plan uygulayabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesinde çalışan diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.14, 16, 9A
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı bütünleştirilmiş etkinlikler planlar.14, 9A
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı etkinlikler uygular.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gözlem 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Gözlem 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1Etkinlik planını onaylatmak
4Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2Etkinlik planını onaylatmak
5Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3Etkinlik planını onaylatmak
6Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4Etkinlik planını onaylatmak
7Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5Etkinlik planını onaylatmak
8Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6Etkinlik planını onaylatmak
9Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7Etkinlik planını onaylatmak
10Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8Etkinlik planını onaylatmak
11Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9Etkinlik planını onaylatmak
12Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10Etkinlik planını onaylatmak
13Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11Etkinlik planını onaylatmak
14Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12Etkinlik planını onaylatmak
Kaynak
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45