Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE DRAMA | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Drama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları,Hareket çalışmaları,Oyun çalışmaları,Oyun çalışmaları,Doğaçlama çalışmaları,Doğaçlama çalışmaları,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Drama etkinliği planlar ve uygular. | 1, 12, 16, 7, 8 | A, D |
2. Drama tekniklerini bilir. | 1, 12, 16, 7, 8 | A, D |
3. Hikâyelerden oyunlar oluşturur. | 1, 12, 16, 7, 8 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 16: Proje Temelli Öğrenme, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dramanın tanımı ve önemi | |
2 | Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Drama etkinliklerini değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hareket çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hareket çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Oyun çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Oyun çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Doğaçlama çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Doğaçlama çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Rol oynama çalışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Hikâyelerden oyunlar kurgulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Drama etkinliği oluşturma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |