Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE DRAMA2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDrama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları,Hareket çalışmaları,Oyun çalışmaları,Oyun çalışmaları,Doğaçlama çalışmaları,Doğaçlama çalışmaları,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Drama etkinliği planlar ve uygular.1, 12, 16, 7, 8A, D
2. Drama tekniklerini bilir.1, 12, 16, 7, 8A, D
3. Hikâyelerden oyunlar oluşturur.1, 12, 16, 7, 8A, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 16: Proje Temelli Öğrenme, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramanın tanımı ve önemi
2Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyallerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Drama etkinliklerini değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Hareket çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hareket çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Oyun çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Oyun çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğaçlama çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğaçlama çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Rol oynama çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Hikâyelerden oyunlar kurgulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Drama etkinliği oluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu