Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,2.Hafta: Gebelik Dönemi,3.Hafta: Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,4.Hafta: Lohusalık Dönemi,5.Hafta: Emziklilik Dönemi,6.Hafta: 0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı,7.Hafta: 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı,8.Hafta: 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar,9.Hafta: Aşılar ve serumlar,10.Hafta: Aile Planlaması,11.Hafta: Aile Planlaması,12.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler,13.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar. | 1, 10, 2 | A |
2.Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar. | 1, 10, 2 | A |
3.Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar. | 1, 14, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hafta: Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2.Hafta: Gebelik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3.Hafta: Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Hafta: Lohusalık Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5.Hafta: Emziklilik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6.Hafta: 0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7.Hafta: 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8.Hafta: 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9.Hafta: Aşılar ve serumlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10.Hafta: Aile Planlaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11.Hafta: Aile Planlaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14.Hafta: Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ders notları |
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul. Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |