Bu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir.
10, 19, 9
A
2)Performans değerlendirmeyi bilir.
10, 16, 19, 9
A
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.
16, 19, 9
A
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir.
10, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş
2
2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
5.Hafta: BEP hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
6.Hafta: BEP hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
7.Hafta: Ara sınav
8
8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
14.Hafta: Değerlendirme
Kaynak
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir.
10, 19, 9
A
2)Performans değerlendirmeyi bilir.
10, 16, 19, 9
A
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.
16, 19, 9
A
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir.
10, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş
2
2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
5.Hafta: BEP hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
6.Hafta: BEP hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
7.Hafta: Ara sınav
8
8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
14.Hafta: Değerlendirme
Kaynak
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen