Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir.10, 19, 9A
2)Performans değerlendirmeyi bilir.10, 16, 19, 9A
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.16, 19, 9A
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir.10, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş
22.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55.Hafta: BEP hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66.Hafta: BEP hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77.Hafta: Ara sınav
88.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414.Hafta: Değerlendirme
Kaynak
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir.10, 19, 9A
2)Performans değerlendirmeyi bilir.10, 16, 19, 9A
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.16, 19, 9A
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir.10, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş
22.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55.Hafta: BEP hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66.Hafta: BEP hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77.Hafta: Ara sınav
88.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414.Hafta: Değerlendirme
Kaynak
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45