Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM GÖZLEM ÇALIŞMASI-Güz Dönemi0+31,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hilal MERCAN AKÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim kurumlarında çocukların genel özelliklerini tanıma, programı tanıma ve izleme konularında gözlem yapma.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 ,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3,Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme ,Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitim kurumlarını tanır.16, 9A
Farklı gelişen bireylerin özelliklerini belirler.14, 16, 9A
Özel eğitim kurumlarındaki değerlendirme ve izleme envanterleri tanır.14, 16, 9A
Farklı gelişen bireylerin ihtiyaçlarına yönelik gelişimsel etkinlik ve materyal uygular.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Döküman paylaşımı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı12727
Genel Sınav ve Hazırlığı13737
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM GÖZLEM ÇALIŞMASI-Güz Dönemi0+31,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hilal MERCAN AKÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim kurumlarında çocukların genel özelliklerini tanıma, programı tanıma ve izleme konularında gözlem yapma.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 ,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3,Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme ,Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitim kurumlarını tanır.16, 9A
Farklı gelişen bireylerin özelliklerini belirler.14, 16, 9A
Özel eğitim kurumlarındaki değerlendirme ve izleme envanterleri tanır.14, 16, 9A
Farklı gelişen bireylerin ihtiyaçlarına yönelik gelişimsel etkinlik ve materyal uygular.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını GözlemlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Döküman paylaşımı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45