Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler.14, 9A
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır.6, 9A
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar.5, 9A
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar.9A
Kostüm ve aksesuar planlar.5, 6A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde materyal geliştirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Eğitim materyali geliştirme süreciÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Eğitici oyuncak planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Eğitici oyuncak planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Eğitici oyuncak planlama – yapma 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Kukla planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Kukla planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
10 Müzik araçları planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Müzik araçları planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14DeğerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde materyal geliştirme,Eğitim materyali geliştirme süreci,Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1,Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 1,Eğitici oyuncak planlama – yapma 2,Eğitici oyuncak planlama – yapma 3,Kukla planlama – yapma 1,Kukla planlama – yapma 2, Müzik araçları planlama – yapma 1,Müzik araçları planlama – yapma 2,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1,Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim için uygun eğitim materyalleri belirler.14, 9A
Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali kullanır.6, 9A
Sınıf yönetimi için araç gereç planlar.5, 9A
Eğitici oyuncak, kukla ve müzik araçları planlar.9A
Kostüm ve aksesuar planlar.5, 6A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde materyal geliştirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Eğitim materyali geliştirme süreciÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Sınıf yönetimi için araç gereç yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Sınıf yönetimi için araç gereç planlama 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Eğitici oyuncak planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Eğitici oyuncak planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Eğitici oyuncak planlama – yapma 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Kukla planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Kukla planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
10 Müzik araçları planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Müzik araçları planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Kostüm ve aksesuar planlama – yapma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14DeğerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45