Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MÜZİK-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları uygular. 14, 16, 9A, H
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır. 14, 16, 9A, H
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır.14, 16, 9A
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar.14, 5, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik ÖrnekleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Teknikler/ Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Uygulama Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Proje Sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Proje Sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Proje Sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company, McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MÜZİK-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları uygular. 14, 16, 9A, H
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır. 14, 16, 9A, H
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır.14, 16, 9A
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar.14, 5, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik ÖrnekleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Teknikler/ Öğrenci Sunumları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Uygulama Örnekleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Proje Sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Proje Sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Proje Sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company, McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45