Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.12, 16, 5A
Eğitimde gelişimsel hedef belirler.16, 5, 9A
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar:16, 9A
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır.10, 16, 37, 5, 6, 9A
Eğitim planı uygular37, 5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ve öğrenme 1
2Gelişim ve öğrenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Öğrenmeyi etkileyen faktörlerÖğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması
4Klasik Koşullama Kuramı 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Klasik Koşullama Kuramı 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Edimsel koşullama kuramı 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Edimsel koşullama kuramı 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklarda öğretme süreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sosyal öğrenme kuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bitişiklik kuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Scamper Yöntemi
Kaynak
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ve öğrenme 1,Gelişim ve öğrenme 2,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Klasik Koşullama Kuramı 1,Klasik Koşullama Kuramı 2,Edimsel koşullama kuramı 1,Edimsel koşullama kuramı 2,Çocuklarda öğretme süreçleri,Sosyal öğrenme kuramı,Bitişiklik kuramı,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri ,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2,Scamper Yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.12, 16, 5A
Eğitimde gelişimsel hedef belirler.16, 5, 9A
Yaşlara göre öğretme süreçlerini açıklar:16, 9A
Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır.10, 16, 37, 5, 6, 9A
Eğitim planı uygular37, 5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ve öğrenme 1
2Gelişim ve öğrenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Öğrenmeyi etkileyen faktörlerÖğretim İlke ve Yöntemler kitabından ilgili konunun okunması
4Klasik Koşullama Kuramı 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Klasik Koşullama Kuramı 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Edimsel koşullama kuramı 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Edimsel koşullama kuramı 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklarda öğretme süreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sosyal öğrenme kuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bitişiklik kuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Scamper Yöntemi
Kaynak
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45