Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTSEL YAKLAŞIMLAR-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken Çocukluk dönemindeki eğitsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapılandırmacı Yaklaşım 1,Yapılandırmacı Yaklaşım 2,Reggio Emilia Yaklaşımı 1,Reggio Emilia Yaklaşımı 2,Montessori Yaklaşımı 1,Montessori Yaklaşımı 2,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2,High Scope Yaklaşımı 1,High Scope Yaklaşımı 2,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 1
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 2
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 3
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 4
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye'de uygulanan eğitsel yaklaşımları açıklar.10, 16, 9A, E
Türkiye'de ve Dünya'da yaygın olarak uygulanan eğitsel yaklaşımları tanır.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki temel yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapılandırmacı Yaklaşım 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Yapılandırmacı Yaklaşım 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Reggio Emilia Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Reggio Emilia Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Montessori Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Montessori Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
9High Scope Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10High Scope Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTSEL YAKLAŞIMLAR-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken Çocukluk dönemindeki eğitsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapılandırmacı Yaklaşım 1,Yapılandırmacı Yaklaşım 2,Reggio Emilia Yaklaşımı 1,Reggio Emilia Yaklaşımı 2,Montessori Yaklaşımı 1,Montessori Yaklaşımı 2,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1,Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2,High Scope Yaklaşımı 1,High Scope Yaklaşımı 2,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 1
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 2
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 3
,Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 4
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye'de uygulanan eğitsel yaklaşımları açıklar.10, 16, 9A, E
Türkiye'de ve Dünya'da yaygın olarak uygulanan eğitsel yaklaşımları tanır.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki temel yaklaşımları ile ilgili ilke, kavram ve uygulamaları açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapılandırmacı Yaklaşım 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Yapılandırmacı Yaklaşım 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Reggio Emilia Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Reggio Emilia Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Montessori Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Montessori Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Steiner Pedegojisi ve Waldrof Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
9High Scope Yaklaşımı 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10High Scope Yaklaşımı 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci Sunumları ( Türkiye de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programları
Değerlendirilmesi ) 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45