Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKRAN İLİŞKİLERİ VE ZORBALIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Medine Pervin Baysan
Dersin AmacıSaldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, akran zorbalığının yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, dağıtımı,Akran ilişkilerini etkileyen faktörler,Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı,Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi,Kullanılan ölçme yöntemleri,Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri,Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık,Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri,Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleri,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Türkiye?de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan farkını anlar ve tanımını yapar, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar, akran zorbalığı araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar.10, 13, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, dağıtımı
2Akran ilişkilerini etkileyen faktörlerÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesiÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5Kullanılan ölçme yöntemleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalıkÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10Sınıf içi sunum
11Sınıf içi sunum
12Sınıf içi sunum
13Sınıf içi sunum
14Türkiye?de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi
Kaynak
Gülay, H. (2009) Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kernan, M. (2013) Erken Çocukluk Eğitim ve Bakımından Akran İlişkileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Eroğlu, Y., Peker, A. (2015) Ergenlerde Akran İlişkisi ile Siber Zorbalık Statüleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKRAN İLİŞKİLERİ VE ZORBALIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Medine Pervin Baysan
Dersin AmacıSaldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, akran zorbalığının yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, dağıtımı,Akran ilişkilerini etkileyen faktörler,Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı,Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi,Kullanılan ölçme yöntemleri,Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri,Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık,Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri,Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleri,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Sınıf içi sunum,Türkiye?de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan farkını anlar ve tanımını yapar, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar, akran zorbalığı araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar.10, 13, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, dağıtımı
2Akran ilişkilerini etkileyen faktörlerÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesiÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5Kullanılan ölçme yöntemleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalıkÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10Sınıf içi sunum
11Sınıf içi sunum
12Sınıf içi sunum
13Sınıf içi sunum
14Türkiye?de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi
Kaynak
Gülay, H. (2009) Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kernan, M. (2013) Erken Çocukluk Eğitim ve Bakımından Akran İlişkileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Eroğlu, Y., Peker, A. (2015) Ergenlerde Akran İlişkisi ile Siber Zorbalık Statüleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45