Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK BESLENMESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Elif SEZER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk beslenmesini, çocuk beslenmesine ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Sağlıklı Beslenme Uygulamaları,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Ergenlik döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. 10, 16, 9A, E
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar. 10, 16, 9A, E
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini anlatır. 10, 16, 9A, E
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1
3Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yeterli ve dengeli beslenme 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yeterli ve dengeli beslenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Sağlıklı Beslenme UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Gebelik ve laktasyon döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne SütüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı BeslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ergenlik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK BESLENMESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Elif SEZER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk beslenmesini, çocuk beslenmesine ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Sağlıklı Beslenme Uygulamaları,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Ergenlik döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1,Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar. 10, 16, 9A, E
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar. 10, 16, 9A, E
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini anlatır. 10, 16, 9A, E
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1
3Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yeterli ve dengeli beslenme 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yeterli ve dengeli beslenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Sağlıklı Beslenme UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Gebelik ve laktasyon döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne SütüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı BeslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ergenlik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45