Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE MATEMATİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersle fen olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Fen ve matematik eğitiminin amacını bilecektir. 16, 19, 9A
2.Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması ile ilgili bilgi sahibi olacaktır.14, 16, 9A
3.Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları bilecektir.16, 19, 9A
4.Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabileceklerdir.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul öncesi matematik etkinlik örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Okul öncesi matematik etkinlik örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5210
Genel Sınav ve Hazırlığı5210
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE MATEMATİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersle fen olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Fen ve matematik eğitiminin amacını bilecektir. 16, 19, 9A
2.Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması ile ilgili bilgi sahibi olacaktır.14, 16, 9A
3.Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları bilecektir.16, 19, 9A
4.Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabileceklerdir.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul öncesi matematik etkinlik örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Okul öncesi matematik etkinlik örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45