Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYU EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuklarda duyu gelişimi ve desteklenmesine yönelik bilgi düzeylerini arttırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,,Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler,
,Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,, Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi,Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları açıklar.16, 9A
Algıyı etkileyen faktörleri açıklar.16, 9A
7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini açıklar.16, 9A
7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygular.A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler,
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve ÖnemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından görme duyusu kısmının okunması
6İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından işitme duyusu kısmının okunması
7Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından koku ve tad alma duyusu kısmının okunması
8Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından denge duyusu kısmının okunması
9Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci Sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci Sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri- Aysel Memiş, Tuğba Harmankaya- Nisan 2012 Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi- E. Gülriz Akaroğlu Esra Dereli 2012 Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (- Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi- Eğiten Kitap- Müdriye Yıldız Bıçakçı Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayıncılık- Yard. Do.. Dr. Hatice Ergun, Yard. Doç. Dr. S. Armağan Yıldız Psikolojiyi Anlamak – Türk Psikologlar Derneği Yayınları – Charles G. Morris Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi Ve Etkinlikleri- Kare Yayınları- Dr. Gülden Uyanık Balat, Dr. Ebru Deretarla Gül, Yard. Doç. Dr. Elif Çelebi Öncü Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi- Nobel Yayıncılık- Suzan Cömert Özata 0-36 Ay Çocuklar İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Aile Kitabı- Milli Eğitim Bakanlığı- Unicef

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYU EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çocuklarda duyu gelişimi ve desteklenmesine yönelik bilgi düzeylerini arttırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,,Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler,
,Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,, Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi,Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi,Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2,Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları açıklar.16, 9A
Algıyı etkileyen faktörleri açıklar.16, 9A
7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini açıklar.16, 9A
7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygular.A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları,Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler,
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler,Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve ÖnemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından görme duyusu kısmının okunması
6İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından işitme duyusu kısmının okunması
7Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve DesteklenmesiBebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından koku ve tad alma duyusu kısmının okunması
8Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı,Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi kitabından denge duyusu kısmının okunması
9Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci Sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Öğrenci Sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri- Aysel Memiş, Tuğba Harmankaya- Nisan 2012 Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi- E. Gülriz Akaroğlu Esra Dereli 2012 Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (- Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi- Eğiten Kitap- Müdriye Yıldız Bıçakçı Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayıncılık- Yard. Do.. Dr. Hatice Ergun, Yard. Doç. Dr. S. Armağan Yıldız Psikolojiyi Anlamak – Türk Psikologlar Derneği Yayınları – Charles G. Morris Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi Ve Etkinlikleri- Kare Yayınları- Dr. Gülden Uyanık Balat, Dr. Ebru Deretarla Gül, Yard. Doç. Dr. Elif Çelebi Öncü Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi- Nobel Yayıncılık- Suzan Cömert Özata 0-36 Ay Çocuklar İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Aile Kitabı- Milli Eğitim Bakanlığı- Unicef

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45