Animasyon kavramı, planlama ve proje ilkeleri, animasyon teknikleri, örnek animasyon uygulamaları, boş zaman ve rekreasyon kavramlarının analizi ile ilgili bilgileri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar,Animasyon Programları,Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri,Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları,Animasyon Sisteminin İşleyişi,Animasyon İlkeleri, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması,Organizasyon,Organizasyon,Yönetim Süreçleri, Örnek Uygulamalar, Örnek Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
5.Animasyon hizmetlerinin yönetimini ve planlamanın önemini yorumlar.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Temel Kavramlar
2
Animasyon Programları
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3
Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4
Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5
Animasyon Sisteminin İşleyişi
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6
Animasyon İlkeleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7
Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8
Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9
Organizasyon
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10
Organizasyon
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
11
Yönetim Süreçleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
12
Örnek Uygulamalar
13
Örnek Uygulamalar
14
Değerlendirme
Kaynak
Özer, D. (2010). Animasyon. Ankara: Kök Yayıncılık
Burma, A. (2013). Grafik ve Animasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Çetin, F. (2002). Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi,
Güngör, S., Güngör, S. (2003). Kız Meslek Liseleri için Animasyon. İstanbul: Ya –
Pa Yayıncılık
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y. (2003).Boş Zaman ve
Rekreasyon Eğitimi, Ankara:Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
5
1
5
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
1
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
2
10
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANİMASYON
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Medine Pervin Baysan
Dersin Amacı
Animasyon kavramı, planlama ve proje ilkeleri, animasyon teknikleri, örnek animasyon uygulamaları, boş zaman ve rekreasyon kavramlarının analizi ile ilgili bilgileri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar,Animasyon Programları,Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri,Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları,Animasyon Sisteminin İşleyişi,Animasyon İlkeleri, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması,Organizasyon,Organizasyon,Yönetim Süreçleri, Örnek Uygulamalar, Örnek Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
5.Animasyon hizmetlerinin yönetimini ve planlamanın önemini yorumlar.
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Temel Kavramlar
2
Animasyon Programları
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3
Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4
Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5
Animasyon Sisteminin İşleyişi
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6
Animasyon İlkeleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7
Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8
Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9
Organizasyon
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10
Organizasyon
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
11
Yönetim Süreçleri
Önerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
12
Örnek Uygulamalar
13
Örnek Uygulamalar
14
Değerlendirme
Kaynak
Özer, D. (2010). Animasyon. Ankara: Kök Yayıncılık
Burma, A. (2013). Grafik ve Animasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Çetin, F. (2002). Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi,
Güngör, S., Güngör, S. (2003). Kız Meslek Liseleri için Animasyon. İstanbul: Ya –
Pa Yayıncılık
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y. (2003).Boş Zaman ve
Rekreasyon Eğitimi, Ankara:Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen