Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANİMASYON-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Medine Pervin Baysan
Dersin AmacıAnimasyon kavramı, planlama ve proje ilkeleri, animasyon teknikleri, örnek animasyon uygulamaları, boş zaman ve rekreasyon kavramlarının analizi ile ilgili bilgileri öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Animasyon Programları,Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri,Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları,Animasyon Sisteminin İşleyişi,Animasyon İlkeleri, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması,Organizasyon,Organizasyon,Yönetim Süreçleri, Örnek Uygulamalar, Örnek Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bu alanda kullanılan temel kavramları tanımlar.16, 19, 9A, E, H
2.Animasyon sisteminin işleyişini gösterir.16, 9A
3.Animasyon hizmetlerinin fonksiyonlarını söyler.16, 19, 9A
4.Animasyon hizmetlerinin çeşitlerini sınıflandırır.16, 19, 9A
5.Animasyon hizmetlerinin yönetimini ve planlamanın önemini yorumlar.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar
2Animasyon ProgramlarıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3Animasyon Hizmetlerinin ÇeşitleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4Animasyon Hizmetlerinin FonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5Animasyon Sisteminin İşleyişiÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6Animasyon İlkeleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7 Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-PlanlanmasıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8 Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-PlanlanmasıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9OrganizasyonÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10OrganizasyonÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
11Yönetim SüreçleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
12 Örnek Uygulamalar
13 Örnek Uygulamalar
14Değerlendirme
Kaynak
Özer, D. (2010). Animasyon. Ankara: Kök Yayıncılık Burma, A. (2013). Grafik ve Animasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık Çetin, F. (2002). Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi, Güngör, S., Güngör, S. (2003). Kız Meslek Liseleri için Animasyon. İstanbul: Ya – Pa Yayıncılık Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y. (2003).Boş Zaman ve Rekreasyon Eğitimi, Ankara:Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANİMASYON-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Medine Pervin Baysan
Dersin AmacıAnimasyon kavramı, planlama ve proje ilkeleri, animasyon teknikleri, örnek animasyon uygulamaları, boş zaman ve rekreasyon kavramlarının analizi ile ilgili bilgileri öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Animasyon Programları,Animasyon Hizmetlerinin Çeşitleri,Animasyon Hizmetlerinin Fonksiyonları,Animasyon Sisteminin İşleyişi,Animasyon İlkeleri, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması, Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-Planlanması,Organizasyon,Organizasyon,Yönetim Süreçleri, Örnek Uygulamalar, Örnek Uygulamalar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bu alanda kullanılan temel kavramları tanımlar.16, 19, 9A, E, H
2.Animasyon sisteminin işleyişini gösterir.16, 9A
3.Animasyon hizmetlerinin fonksiyonlarını söyler.16, 19, 9A
4.Animasyon hizmetlerinin çeşitlerini sınıflandırır.16, 19, 9A
5.Animasyon hizmetlerinin yönetimini ve planlamanın önemini yorumlar.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar
2Animasyon ProgramlarıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
3Animasyon Hizmetlerinin ÇeşitleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
4Animasyon Hizmetlerinin FonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
5Animasyon Sisteminin İşleyişiÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
6Animasyon İlkeleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
7 Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-PlanlanmasıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
8 Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi-PlanlanmasıÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
9OrganizasyonÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
10OrganizasyonÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
11Yönetim SüreçleriÖnerilen kaynaklardan konuya hazırlık yapılması
12 Örnek Uygulamalar
13 Örnek Uygulamalar
14Değerlendirme
Kaynak
Özer, D. (2010). Animasyon. Ankara: Kök Yayıncılık Burma, A. (2013). Grafik ve Animasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık Çetin, F. (2002). Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları. İstanbul: Esin Yayınevi, Güngör, S., Güngör, S. (2003). Kız Meslek Liseleri için Animasyon. İstanbul: Ya – Pa Yayıncılık Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y. (2003).Boş Zaman ve Rekreasyon Eğitimi, Ankara:Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45