Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜRK DİLİ II 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Öz geçmiş,Kelime Türleri,Birleşik Kelimelerin Yazılışı,Fiil Çatıları,Vurgu,Kelime Grupları,Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Paragraf,Sözlü Anlatım Türleri,Anlatım Bozuklukları I,Anlatım Bozuklukları II,Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırabilmesi 1, 2 A
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeleyebilmesi 1, 2 A
3. Cümlenin ögelerini belirleyebilmesi 1, 2 A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt edebilmesi 1, 2 A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilmesi 1, 2 A
6. Anlatım biçimlerini örnekleyebilmesi 1, 2 A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirebilmesi 1, 2 A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında bilgi sahibidir. 1, 2 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Öz geçmiş İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
2 Kelime Türleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
3 Birleşik Kelimelerin Yazılışı İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
4 Fiil Çatıları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
5 Vurgu İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
6 Kelime Grupları İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
7 Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
8 Paragraf İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
9 Sözlü Anlatım Türleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
10 Anlatım Bozuklukları I İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
11 Anlatım Bozuklukları II İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
12 Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
13 Cümle Çeşitleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
14 Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri İlgili konunun ders kitabından çalışılması.
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 1 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu