Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE DRAMA-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Okan YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDrama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar 9A, F
Drama tekniklerini tanır.13, 15, 2, 5, 9A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.13, 15, 2, 5, 9A
Drama etkinliği uygular.11A, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramanın tanımı ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Drama etkinliklerini değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Hareket çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Hareket çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Oyun çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Oyun çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Doğaçlama çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Doğaçlama çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Rol oynama çalışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Hikâyelerden oyunlar kurgulamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Drama etkinliği oluşturma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Drama etkinliği oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE DRAMA-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Okan YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDrama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar 9A, F
Drama tekniklerini tanır.13, 15, 2, 5, 9A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.13, 15, 2, 5, 9A
Drama etkinliği uygular.11A, H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramanın tanımı ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyallerÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Drama etkinliklerini değerlendirmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Hareket çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Hareket çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Oyun çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Oyun çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Doğaçlama çalışmaları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Doğaçlama çalışmaları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Rol oynama çalışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Hikâyelerden oyunlar kurgulamaÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Drama etkinliği oluşturma 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Drama etkinliği oluşturma 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45