Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler.
14, 9
A
Zaman yönetimini saptar.
14, 9
A
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir.
12, 14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı ve derse giriş
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Sınıf içi etkileşim ve iletişim
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Sınıf yönetimi ve disiplin 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Sınıf yönetimi ve disiplin 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Sınıf yönetimi ve disiplin 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Sınıf yönetimi ve disiplin 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Problem davranışlar ve çözüm yolları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Problem davranışlar ve çözüm yolları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Problem davranışlar ve çözüm yolları 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Fiziksel düzenleme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Zaman yönetimi 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Zaman yönetimi 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Zaman yönetimi 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler.
14, 9
A
Zaman yönetimini saptar.
14, 9
A
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir.
12, 14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı ve derse giriş
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Sınıf içi etkileşim ve iletişim
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Sınıf yönetimi ve disiplin 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Sınıf yönetimi ve disiplin 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Sınıf yönetimi ve disiplin 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Sınıf yönetimi ve disiplin 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Problem davranışlar ve çözüm yolları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Problem davranışlar ve çözüm yolları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Problem davranışlar ve çözüm yolları 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Fiziksel düzenleme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Zaman yönetimi 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Zaman yönetimi 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Zaman yönetimi 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen