Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar.
14, 16, 9
A
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar.
14, 16, 9
A
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar.
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Gebelik Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Lohusalık Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Emziklilik Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Aşılar ve serumlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Aile Planlaması 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Aile Planlaması 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul.
Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,Gebelik Dönemi,Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,Lohusalık Dönemi, Emziklilik Dönemi,0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı, 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar, Aşılar ve serumlar,Aile Planlaması 1,Aile Planlaması 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2,Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ana çocuk sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar.
14, 16, 9
A
Ana çocuk sağlığında risk yaratan etmenleri sıralar.
14, 16, 9
A
Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki ve düyadaki durumunu açıklar.
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Gebelik Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Lohusalık Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Emziklilik Dönemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Aşılar ve serumlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Aile Planlaması 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Aile Planlaması 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Gebelikten Korunma ve Yöntemler 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notları
Cooper C. (2004). Johnson’s Anne ve Bebeği. Çev. Psikolog Dr. Zeynep Dinçerler, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Istanbul.
Akyıldız N., (1999). Anne ve Çocuk Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen