Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUKLAR-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin YardımcılarıMedine Pervin Baysan
Dersin AmacıKorunma ihtiyacı olan çocuklar, onlara yönelik hizmetler ve prosedürler ile ilgili bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları,Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler,Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler,Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler,Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar,Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Korunma ihtiyacı olan çocukları tanır.10, 16, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocukların özelliklerini açıklar.10, 16, 5, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yasaları ve yasaların içeriklerini aktararır.10, 16, 5, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocuklara verilen bakım hizmetlerini tanır. 10, 16, 5, 9A
Çocuk ihmal ve istismarını açıklar.10, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları
2Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Yavuzer, H. (1999). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi Gökçe, B. (1971). Gecekondu Gençliği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Öğülmüş, S. (1998). Yetiştirme Yurtları. YAVUZER, H.; GÜNGÖRMÜŞ, o.;MİNİBAŞ, j. Suçlu Çocukların Yakın Çevre Özellikleri. Perry, B. (2011). Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk. İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık. ASPB resmi internet sitesi, http://www.aile.gov.tr/ Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası, http://www.tuik.gov.tr/ Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu (2011). Unicef. 2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler818
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı414
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUKLAR-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin YardımcılarıMedine Pervin Baysan
Dersin AmacıKorunma ihtiyacı olan çocuklar, onlara yönelik hizmetler ve prosedürler ile ilgili bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları,Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler,Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler,Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler,Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar,Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Korunma ihtiyacı olan çocukları tanır.10, 16, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocukların özelliklerini açıklar.10, 16, 5, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yasaları ve yasaların içeriklerini aktararır.10, 16, 5, 9A
Korunma ihtiyacı olan çocuklara verilen bakım hizmetlerini tanır. 10, 16, 5, 9A
Çocuk ihmal ve istismarını açıklar.10, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları
2Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Yavuzer, H. (1999). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi Gökçe, B. (1971). Gecekondu Gençliği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Öğülmüş, S. (1998). Yetiştirme Yurtları. YAVUZER, H.; GÜNGÖRMÜŞ, o.;MİNİBAŞ, j. Suçlu Çocukların Yakın Çevre Özellikleri. Perry, B. (2011). Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk. İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık. ASPB resmi internet sitesi, http://www.aile.gov.tr/ Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası, http://www.tuik.gov.tr/ Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu (2011). Unicef. 2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45