Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | Medine Pervin Baysan |
Dersin Amacı | Korunma ihtiyacı olan çocuklar, onlara yönelik hizmetler ve prosedürler ile ilgili bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları,Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler,Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler,Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler,Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar,Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Korunma ihtiyacı olan çocukları tanır. | 10, 16, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocukların özelliklerini açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yasaları ve yasaların içeriklerini aktararır. | 10, 16, 5, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocuklara verilen bakım hizmetlerini tanır. | 10, 16, 5, 9 | A |
Çocuk ihmal ve istismarını açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları | |
2 | Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Yavuzer, H. (1999). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi Gökçe, B. (1971). Gecekondu Gençliği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Öğülmüş, S. (1998). Yetiştirme Yurtları. YAVUZER, H.; GÜNGÖRMÜŞ, o.;MİNİBAŞ, j. Suçlu Çocukların Yakın Çevre Özellikleri. Perry, B. (2011). Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk. İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık. ASPB resmi internet sitesi, http://www.aile.gov.tr/ Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası, http://www.tuik.gov.tr/ Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu (2011). Unicef. 2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 1 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | Medine Pervin Baysan |
Dersin Amacı | Korunma ihtiyacı olan çocuklar, onlara yönelik hizmetler ve prosedürler ile ilgili bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları,Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar,Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler,Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri,Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler,Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler,Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme,Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar,Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Korunma ihtiyacı olan çocukları tanır. | 10, 16, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocukların özelliklerini açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yasaları ve yasaların içeriklerini aktararır. | 10, 16, 5, 9 | A |
Korunma ihtiyacı olan çocuklara verilen bakım hizmetlerini tanır. | 10, 16, 5, 9 | A |
Çocuk ihmal ve istismarını açıklar. | 10, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, Türkiye dağılımı, çocukların korunma altına alınma şartları | |
2 | Geçmişten günümüze Türkiye'de ve Dünya'da korunmaya ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocuk ihmali, istismar çeşitleri, çocukların korunma altına alınma nedenleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Suça sürüklenen çocuklar, çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Suç nedenlerine kuramsal yaklaşım ve çocuk suçluluğunu önleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Korunma ihtiyacı olan çocukların bakımında ve eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Yavuzer, H. (1999). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi Gökçe, B. (1971). Gecekondu Gençliği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları Öğülmüş, S. (1998). Yetiştirme Yurtları. YAVUZER, H.; GÜNGÖRMÜŞ, o.;MİNİBAŞ, j. Suçlu Çocukların Yakın Çevre Özellikleri. Perry, B. (2011). Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk. İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık. ASPB resmi internet sitesi, http://www.aile.gov.tr/ Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası, http://www.tuik.gov.tr/ Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu (2011). Unicef. 2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |