Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak
Dersin İçeriği
Bu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar.
9
C
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder
9
C
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar.
9
C
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar
9
C
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar
9
C
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hastayla iletişime genel bakış
2
Yardımcı personelin kendine karşı görevleri
3
Bireylerde hastalığın algısı
4
Yardımcı personel- hasta ilişkisi
5
Yardımcı personel- hekim ilişkisi
6
Bireylerin hastalığa tepkileri
7
Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri
8
Hamile hastalara yaklaşım
9
Nörolojik hastalara yaklaşım
10
Geriatrik hastalara yaklaşım
11
Kanser hastalarına yaklaşım
12
Çocuk hastalara yaklaşım
13
Özel gereksinimli bireylere yaklaşım
14
Tüm konuların tekrarı
Kaynak
Öğretim üyesi ders notu verecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
1
2
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
8
1
8
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
37
37
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HASTAYA YAKLAŞIM VE İLETİŞİM
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak
Dersin İçeriği
Bu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar.
9
C
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder
9
C
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar.
9
C
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar
9
C
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar
9
C
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hastayla iletişime genel bakış
2
Yardımcı personelin kendine karşı görevleri
3
Bireylerde hastalığın algısı
4
Yardımcı personel- hasta ilişkisi
5
Yardımcı personel- hekim ilişkisi
6
Bireylerin hastalığa tepkileri
7
Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri
8
Hamile hastalara yaklaşım
9
Nörolojik hastalara yaklaşım
10
Geriatrik hastalara yaklaşım
11
Kanser hastalarına yaklaşım
12
Çocuk hastalara yaklaşım
13
Özel gereksinimli bireylere yaklaşım
14
Tüm konuların tekrarı
Kaynak
Öğretim üyesi ders notu verecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.