2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur.
10, 16, 6, 9
A
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir.
16, 6, 9
A
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir.
16, 38, 5, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Radyofarmasi Uygulamaları I
Sunumlar
2
Radyofarmasi Uygulamaları II
Sunumlar
3
Radyofarmasi Uygulamaları III
Sunumlar
4
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I
Sunumlar
5
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II
Sunumlar
6
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III
Sunumlar
7
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV
Sunumlar
8
Kardiak SPECT uygulamaları I
Sunumlar
9
Kardiak SPECT uygulamaları II
Sunumlar
10
Kardiak SPECT uygulamaları III
Sunumlar
11
PET/CT uygulamaları I
Sunumlar
12
PET/CT uygulamaları II
Sunumlar
13
PET/CT uygulamaları III
Sunumlar
14
PET/CT uygulamaları IV
Sunumlar
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: Mustafa Demir
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
X
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
50
50
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
10
26
260
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
442
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(442/30)
15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NÜKLEER TIP GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ VE UYG. II
-
Bahar Dönemi
0+8
4
15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Tamer ATASEVER
Dersi Verenler
Prof.Dr. Tamer ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Nükleer tıpta kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi edinme
2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur.
10, 16, 6, 9
A
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir.
16, 6, 9
A
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir.
16, 38, 5, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Radyofarmasi Uygulamaları I
Sunumlar
2
Radyofarmasi Uygulamaları II
Sunumlar
3
Radyofarmasi Uygulamaları III
Sunumlar
4
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları I
Sunumlar
5
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları II
Sunumlar
6
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları III
Sunumlar
7
Gamma Kamera, SPECT uygulamaları IV
Sunumlar
8
Kardiak SPECT uygulamaları I
Sunumlar
9
Kardiak SPECT uygulamaları II
Sunumlar
10
Kardiak SPECT uygulamaları III
Sunumlar
11
PET/CT uygulamaları I
Sunumlar
12
PET/CT uygulamaları II
Sunumlar
13
PET/CT uygulamaları III
Sunumlar
14
PET/CT uygulamaları IV
Sunumlar
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: Mustafa Demir
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
X
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.