Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emin AVANAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSesini, nefesini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, hitabet sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları 2,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden Dili,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur. Kelime dağarcığını genişletir.10, 16, 9A
Sesini ve beden dilini doğru kullanır.. Sunum için sesini ve bedenini nasıl hazırlayacağı hakkında pratik sahibi olur...10, 16, 9A
İletişim becerisi kazanır. Kendini ifade edebilir. Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir.16, 9A
Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir. Doğru sözcükleri seçer, tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır.10, 16, 9A
Hayatî mülakatlarda, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diksiyon, Fonetik Kavramları
2Gevşeme, Konsantrasyon
3Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma
4Türkçe Dilbilgisi Kuralları
5Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
6Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları 2
7Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme
8Beden Dili
9Stres Kontrolü
10Doğaçlama Çalışmaları
11Şiir Okuma
12Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme
13Haber Metni Değerlendirme
14Sunum Becerileri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer 2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay 3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson 4- İletişimin ABC’si: Prof. Dr. Ünsal Oskay 5- Başarılı Sunum: John Collins 6- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri 7- Radyo Televizyon Haber Metinleri 8- Edebî Eserler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emin AVANAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSesini, nefesini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, hitabet sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları 2,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden Dili,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur. Kelime dağarcığını genişletir.10, 16, 9A
Sesini ve beden dilini doğru kullanır.. Sunum için sesini ve bedenini nasıl hazırlayacağı hakkında pratik sahibi olur...10, 16, 9A
İletişim becerisi kazanır. Kendini ifade edebilir. Hayatta karşılaşacağı stres etmenleriyle baş etme yollarını bilir.16, 9A
Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir. Doğru sözcükleri seçer, tonlama, vurgu ve durakları yerinde kullanır.10, 16, 9A
Hayatî mülakatlarda, müzakerelerde nasıl davranılması gerektiğini bilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diksiyon, Fonetik Kavramları
2Gevşeme, Konsantrasyon
3Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma
4Türkçe Dilbilgisi Kuralları
5Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
6Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları 2
7Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme
8Beden Dili
9Stres Kontrolü
10Doğaçlama Çalışmaları
11Şiir Okuma
12Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme
13Haber Metni Değerlendirme
14Sunum Becerileri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1. Konuşma Eğitimi: Suat Taşer 2. Söz ve Diksiyon Sanatı : Nüzhet Şenbay 3- Söz Söyleme Sanatı : Prof Herbert N. Casson 4- İletişimin ABC’si: Prof. Dr. Ünsal Oskay 5- Başarılı Sunum: John Collins 6- Tonlama- Vurgu Alıştırma Metinleri 7- Radyo Televizyon Haber Metinleri 8- Edebî Eserler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:06Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:10