Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ VE SAĞLIK HİZMET. PAZARLAMA-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlamanın genel ilkelerini kavramak, sağlık hizmetlerine dair yansımalarını ve uygulamalarını idrak etmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın önemi, tarihsel gelişimi,Hizmetlerin özellikleri, Hizmet sektörünün gelişimi, Sağlık hizmetleri,Ürün ve Ürün Geliştirme,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Pazarlama İletişimi (Tutundurma),Dağıtım Kanalları ve Diğer Pazarlama Bileşenleri,Kanal Performansı,Tüketici Davranışları,Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Stratejik Pazarlama Planlaması,Marka Yönetimi,Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar: İlişkisel Pazarlama ve Nöropazarlama,Pazarlama Etiği ve Yeşil Pazarlama,Yeşil Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.16, 9A, C
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın önemi, tarihsel gelişimiDers notu okuma
2Hizmetlerin özellikleri, Hizmet sektörünün gelişimi, Sağlık hizmetleriDers notu okuma
3Ürün ve Ürün GeliştirmeDers notu okuma
4Fiyat ve Fiyatlandırma StratejileriDers notu okuma
5Pazarlama İletişimi (Tutundurma)Ders notu okuma
6Dağıtım Kanalları ve Diğer Pazarlama BileşenleriDers notu okuma
7Kanal PerformansıDers notu okuma
8Tüketici DavranışlarıDers notu okuma
9Pazar Bölümlendirme ve KonumlandırmaDers notu okuma
10Stratejik Pazarlama PlanlamasıDers notu okuma
11Marka YönetimiDers notu okuma
12Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar: İlişkisel Pazarlama ve NöropazarlamaDers notu okuma
13Pazarlama Etiği ve Yeşil PazarlamaDers notu okuma
14Yeşil PazarlamaDers notu okuma
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ VE SAĞLIK HİZMET. PAZARLAMA-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlamanın genel ilkelerini kavramak, sağlık hizmetlerine dair yansımalarını ve uygulamalarını idrak etmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın önemi, tarihsel gelişimi,Hizmetlerin özellikleri, Hizmet sektörünün gelişimi, Sağlık hizmetleri,Ürün ve Ürün Geliştirme,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Pazarlama İletişimi (Tutundurma),Dağıtım Kanalları ve Diğer Pazarlama Bileşenleri,Kanal Performansı,Tüketici Davranışları,Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Stratejik Pazarlama Planlaması,Marka Yönetimi,Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar: İlişkisel Pazarlama ve Nöropazarlama,Pazarlama Etiği ve Yeşil Pazarlama,Yeşil Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.16, 9A, C
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın önemi, tarihsel gelişimiDers notu okuma
2Hizmetlerin özellikleri, Hizmet sektörünün gelişimi, Sağlık hizmetleriDers notu okuma
3Ürün ve Ürün GeliştirmeDers notu okuma
4Fiyat ve Fiyatlandırma StratejileriDers notu okuma
5Pazarlama İletişimi (Tutundurma)Ders notu okuma
6Dağıtım Kanalları ve Diğer Pazarlama BileşenleriDers notu okuma
7Kanal PerformansıDers notu okuma
8Tüketici DavranışlarıDers notu okuma
9Pazar Bölümlendirme ve KonumlandırmaDers notu okuma
10Stratejik Pazarlama PlanlamasıDers notu okuma
11Marka YönetimiDers notu okuma
12Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar: İlişkisel Pazarlama ve NöropazarlamaDers notu okuma
13Pazarlama Etiği ve Yeşil PazarlamaDers notu okuma
14Yeşil PazarlamaDers notu okuma
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:06Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:10