Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2+0 2 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Derya TUĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Sinem DİKSU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda genel bilgiler vermek.
Dersin İçeriği Bu ders; 1. Hafta Müşteri Odaklılık: Üretim Anlayışından Müşteri Anlayışına Dönüşüm,2. Hafta Kişisel Satış Kavramı ve İlişkisel Pazarlama,3. Hafta Kişisel Satış,4. Hafta Kişisel Satış,5. Hafta Müşteri Odaklı Örgütsel Kültür,6. Hafta Vize (Ara Sınav),7. Hafta Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati,8. Hafta Müşterilerle İletişim,9. Hafta Müşteri Odaklı Ölçüm Yöntemleri,10. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları,11. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları,12. Hafta Müşteri Odaklı Performans Yönetimi,13. Hafta Genel Tekrar,14. Hafta Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda genel kavramları açıklayabilecektir 1, 10, 2, 3 A
2.Müşteri İlişkileri Yönetiminin İlaç Sektöründeki önemini özetleyebilecektir. 1, 10, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1. Hafta Müşteri Odaklılık: Üretim Anlayışından Müşteri Anlayışına Dönüşüm
2 2. Hafta Kişisel Satış Kavramı ve İlişkisel Pazarlama
3 3. Hafta Kişisel Satış
4 4. Hafta Kişisel Satış
5 5. Hafta Müşteri Odaklı Örgütsel Kültür
6 6. Hafta Vize (Ara Sınav)
7 7. Hafta Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati
8 8. Hafta Müşterilerle İletişim
9 9. Hafta Müşteri Odaklı Ölçüm Yöntemleri
10 10. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
11 11. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
12 12. Hafta Müşteri Odaklı Performans Yönetimi
13 13. Hafta Genel Tekrar
14 14. Hafta Final Sınavı
Kaynaklar
Öğretim görevlisinin ders notları
Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM), Arman Kırım Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 7 2 14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 7 1 7
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 7 1 7
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 17 17
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 32 32
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu