Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMüşteri İlişkileri Yönetimi konusunda genel bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici davranışları-I,Tületici davranışları-II,Müşteri ilişkileri yönetimine (MiY) giriş,MİY'in unsurları,MiY'in aşamaları,Müşteri tutma ve müşteri sadakati,Müşterilerle iletişim,Örgüt Kültürü,Sağlık sektöründe MiY,Satış yönetimi-I,Satış yönetimi-II,Satış teknikleri-I,Satış teknikleri-II,Satış ekibinin motivasyonu ve performans değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Müşteri İlişkileri Yönetimini ve süreçlerini açıklar.16, 9A
2.İİletişim ve Müşteri İlişkileri Yönetiminin işletmeler için önemini açıklar.10, 9A
3. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular.10, 13, 16, 9A
4. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler.10, 13, 16, 19, 9A
5. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 9A
6. Hasta şikayetlerini örnekler.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici davranışları-I
2Tületici davranışları-II
3Müşteri ilişkileri yönetimine (MiY) giriş
4MİY'in unsurları
5MiY'in aşamaları
6Müşteri tutma ve müşteri sadakati
7Müşterilerle iletişim
8Örgüt Kültürü
9Sağlık sektöründe MiY
10Satış yönetimi-I
11Satış yönetimi-II
12Satış teknikleri-I
13Satış teknikleri-II
14Satış ekibinin motivasyonu ve performans değerlendirmesi
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları
Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM), Arman Kırım Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMüşteri İlişkileri Yönetimi konusunda genel bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici davranışları-I,Tületici davranışları-II,Müşteri ilişkileri yönetimine (MiY) giriş,MİY'in unsurları,MiY'in aşamaları,Müşteri tutma ve müşteri sadakati,Müşterilerle iletişim,Örgüt Kültürü,Sağlık sektöründe MiY,Satış yönetimi-I,Satış yönetimi-II,Satış teknikleri-I,Satış teknikleri-II,Satış ekibinin motivasyonu ve performans değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Müşteri İlişkileri Yönetimini ve süreçlerini açıklar.16, 9A
2.İİletişim ve Müşteri İlişkileri Yönetiminin işletmeler için önemini açıklar.10, 9A
3. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular.10, 13, 16, 9A
4. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler.10, 13, 16, 19, 9A
5. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 9A
6. Hasta şikayetlerini örnekler.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici davranışları-I
2Tületici davranışları-II
3Müşteri ilişkileri yönetimine (MiY) giriş
4MİY'in unsurları
5MiY'in aşamaları
6Müşteri tutma ve müşteri sadakati
7Müşterilerle iletişim
8Örgüt Kültürü
9Sağlık sektöründe MiY
10Satış yönetimi-I
11Satış yönetimi-II
12Satış teknikleri-I
13Satış teknikleri-II
14Satış ekibinin motivasyonu ve performans değerlendirmesi
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları
Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM), Arman Kırım Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:06Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:10