Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOLCU HİZMETLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Funda HASANÇEBİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHavaalanlarında verilen yolcu hizmetleri prosedürlerinin ve yolcu hizmetlerinde kullanılan dokümanların bilinmesini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Havacılık Tarihi ve Havacılığa Giriş / Hava Taşımacılığının Gelişimi,Yolcu Hizmetleri Kapsamındaki Görevler ve özellikleri ,Uçuş türleri / Yolcu Kategorileri,Check-in / Boarding işlemleri ve Bagaj Hizmetleri,Bilet Çeşitleri ve Bilet okuma,Vize ve Pasaport,Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9),Tehlikeli Maddeler Bilinci ( Kategori 9 ) ,Havalimanlarında Güvenlik Bilinci,Havacılık alfabesi ve Yolcu Hizmetlerinde kullanılan Terimler / Kodlar,Yolcu Hizmetlerinde Hataya Neden olan Faktörler,Yolcu Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim ,Havalimanı Yer Hizmetleri ve yolcu hizmetleri ilişkileri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Havacılık alfabesi ve SSR Yönetimi öğrenilecektir.13, 16, 9A
1.1- Alfabe ile uçakların kuyruk bilgileri ,havalimanı port bilgileri uluslararası düzeyde söyleyebilirler.
1.2- SSR bilgisiyle yolculara doğru hizmet verilebilir.
1.3.SSR bilgisiyle havayolu içerisinde doğru bilgi akışı sağlanabilir.
2- Uluslararası kuruluşlar öğrenilebilecektir.13, 16, 9A
2.1-IATA, ECAC, ICAO gibi kuruluşlar öğrenilerek havacılığın temel bilgisine sahip olunur.
2.1-IATA, ECAC, ICAO gibi kuruluşlar öğrenilerek havacılığın temel bilgisine sahip olunur.
2.2-Denetimlerde kuruluşlara göre hazırlık yapıldığını bilir.
2.3-Kuruluşların taleplerine göre şirket içi işleyiş belirlenir.
3- DGR hakkında temel bilgiler öğrenilebilecektir.13, 16, 4, 9A
3.1-Güncel hayatta kullanılanan uçak içerisinde tehlike arz eden maddeler öğrenilir.
3.2-Uçak içerisinde tehlikeli bir madde sonucu oluşan olumsuz durumda nasıl müdahale edileceği öğrenilir.
3.3-Uçak içerisine gelen DGR nitelikli maddelerin hangi prosedürlerle uçağa kabul edilebileceği öğrenilir.
4- Check-in süreci öğrenilebilecektir.13, 16, 9A
4.1-Check-in esnasında yolcu ile iletişim kurma teknikleri öğrenilir.
4.2-Bagaj emniyetinin gerekliliği ve kuralları (yolcu ve bagaj eşleştirmesi) öğrenilir.
4.3-Check-in sistemleri öğrenilir.
5- Boarding süreci öğrenilebilecektir.13, 16, 4, 9A
5.1-Boarding öncesi hazırlık süreci öğrenilir.
5.2-Boarding esnasında kimlik/ID /doküman kontrollerinin gerekliliği ve yolcuyla iletişim öğrenilir.
5.3-Boarding esnasında oluşacak bagaj sorunlarında yapılması gerekenler öğrenilir. Özellikle emniyet gerekliliği hakkında bilinç sahibi olunur.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Havacılık Tarihi ve Havacılığa Giriş / Hava Taşımacılığının Gelişimi
2Yolcu Hizmetleri Kapsamındaki Görevler ve özellikleri
3Uçuş türleri / Yolcu Kategorileri
4Check-in / Boarding işlemleri ve Bagaj Hizmetleri
5Bilet Çeşitleri ve Bilet okuma
6Vize ve Pasaport
7Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9)
8Tehlikeli Maddeler Bilinci ( Kategori 9 )
9Havalimanlarında Güvenlik Bilinci
10Havacılık alfabesi ve Yolcu Hizmetlerinde kullanılan Terimler / Kodlar
11Yolcu Hizmetlerinde Hataya Neden olan Faktörler
12Yolcu Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim
13Havalimanı Yer Hizmetleri ve yolcu hizmetleri ilişkileri
14Genel tekrar
Kaynak
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü,Havaalanları Daire Başkanlığı,Yolcu Hizmetleri Yayın No ;HAD/T =20
http://mebis.medipol.edu.tr adresinde yayınlanacak olan ilgili bağlantılar Murat Erdal, Küresel Lojistik, UTİKAD Yayınları. Douglas Long, Uluslararası Lojistik Küresel Tedarik Zinciri Uygulamaları, Nobel Yayınları. Kent Gourdin, Global Logistics Management: A Competitive Advantage fort he 21’st Century, Blackwell Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Girişimcilik becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme133
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)109
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOLCU HİZMETLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Funda HASANÇEBİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHavaalanlarında verilen yolcu hizmetleri prosedürlerinin ve yolcu hizmetlerinde kullanılan dokümanların bilinmesini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Havacılık Tarihi ve Havacılığa Giriş / Hava Taşımacılığının Gelişimi,Yolcu Hizmetleri Kapsamındaki Görevler ve özellikleri ,Uçuş türleri / Yolcu Kategorileri,Check-in / Boarding işlemleri ve Bagaj Hizmetleri,Bilet Çeşitleri ve Bilet okuma,Vize ve Pasaport,Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9),Tehlikeli Maddeler Bilinci ( Kategori 9 ) ,Havalimanlarında Güvenlik Bilinci,Havacılık alfabesi ve Yolcu Hizmetlerinde kullanılan Terimler / Kodlar,Yolcu Hizmetlerinde Hataya Neden olan Faktörler,Yolcu Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim ,Havalimanı Yer Hizmetleri ve yolcu hizmetleri ilişkileri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Havacılık alfabesi ve SSR Yönetimi öğrenilecektir.13, 16, 9A
1.1- Alfabe ile uçakların kuyruk bilgileri ,havalimanı port bilgileri uluslararası düzeyde söyleyebilirler.
1.2- SSR bilgisiyle yolculara doğru hizmet verilebilir.
1.3.SSR bilgisiyle havayolu içerisinde doğru bilgi akışı sağlanabilir.
2- Uluslararası kuruluşlar öğrenilebilecektir.13, 16, 9A
2.1-IATA, ECAC, ICAO gibi kuruluşlar öğrenilerek havacılığın temel bilgisine sahip olunur.
2.1-IATA, ECAC, ICAO gibi kuruluşlar öğrenilerek havacılığın temel bilgisine sahip olunur.
2.2-Denetimlerde kuruluşlara göre hazırlık yapıldığını bilir.
2.3-Kuruluşların taleplerine göre şirket içi işleyiş belirlenir.
3- DGR hakkında temel bilgiler öğrenilebilecektir.13, 16, 4, 9A
3.1-Güncel hayatta kullanılanan uçak içerisinde tehlike arz eden maddeler öğrenilir.
3.2-Uçak içerisinde tehlikeli bir madde sonucu oluşan olumsuz durumda nasıl müdahale edileceği öğrenilir.
3.3-Uçak içerisine gelen DGR nitelikli maddelerin hangi prosedürlerle uçağa kabul edilebileceği öğrenilir.
4- Check-in süreci öğrenilebilecektir.13, 16, 9A
4.1-Check-in esnasında yolcu ile iletişim kurma teknikleri öğrenilir.
4.2-Bagaj emniyetinin gerekliliği ve kuralları (yolcu ve bagaj eşleştirmesi) öğrenilir.
4.3-Check-in sistemleri öğrenilir.
5- Boarding süreci öğrenilebilecektir.13, 16, 4, 9A
5.1-Boarding öncesi hazırlık süreci öğrenilir.
5.2-Boarding esnasında kimlik/ID /doküman kontrollerinin gerekliliği ve yolcuyla iletişim öğrenilir.
5.3-Boarding esnasında oluşacak bagaj sorunlarında yapılması gerekenler öğrenilir. Özellikle emniyet gerekliliği hakkında bilinç sahibi olunur.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Havacılık Tarihi ve Havacılığa Giriş / Hava Taşımacılığının Gelişimi
2Yolcu Hizmetleri Kapsamındaki Görevler ve özellikleri
3Uçuş türleri / Yolcu Kategorileri
4Check-in / Boarding işlemleri ve Bagaj Hizmetleri
5Bilet Çeşitleri ve Bilet okuma
6Vize ve Pasaport
7Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9)
8Tehlikeli Maddeler Bilinci ( Kategori 9 )
9Havalimanlarında Güvenlik Bilinci
10Havacılık alfabesi ve Yolcu Hizmetlerinde kullanılan Terimler / Kodlar
11Yolcu Hizmetlerinde Hataya Neden olan Faktörler
12Yolcu Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim
13Havalimanı Yer Hizmetleri ve yolcu hizmetleri ilişkileri
14Genel tekrar
Kaynak
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü,Havaalanları Daire Başkanlığı,Yolcu Hizmetleri Yayın No ;HAD/T =20
http://mebis.medipol.edu.tr adresinde yayınlanacak olan ilgili bağlantılar Murat Erdal, Küresel Lojistik, UTİKAD Yayınları. Douglas Long, Uluslararası Lojistik Küresel Tedarik Zinciri Uygulamaları, Nobel Yayınları. Kent Gourdin, Global Logistics Management: A Competitive Advantage fort he 21’st Century, Blackwell Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Girişimcilik becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:25