Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 16, 5, 6, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 11, 16, 6, 9A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Girişİlgili sayfaların çalışılması
2To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
3To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
4To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
5Kişi Zamirleriİlgili sayfaların çalışılması
6İyelik sıfatları ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
7Sahiplik bildiren fiillerin kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
8Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
9Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
10Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Vermeİlgili sayfaların çalışılması
11Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
12Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
13Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
14Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
X
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Girişimcilik becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi177
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Görevlisi Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,To be fiili ve Çekimlenmesi,Kişi Zamirleri,İyelik sıfatları ve Kullanımı,Sahiplik bildiren fiillerin kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı,Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Verme,Şimdiki Zaman,Şimdiki Zaman,Gelecek Zaman ve Kullanımı,Gelecek Zaman ve Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 16, 5, 6, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 11, 16, 6, 9A
2.2 Temel seviye mesajları sözlü olarak ifade eder.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
3.2 Bölümüyle alakalı temel seviye tanıtım yazısı yazar.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Çevrimiçi çeviri araçlarını etkili kullanır.37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
5.2 Dil gelişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Girişİlgili sayfaların çalışılması
2To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
3To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
4To be fiili ve Çekimlenmesiİlgili sayfaların çalışılması
5Kişi Zamirleriİlgili sayfaların çalışılması
6İyelik sıfatları ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
7Sahiplik bildiren fiillerin kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
8Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
9Geniş Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
10Geniş Zaman ve Kullanımı/Soru Sorma ve Cevap Vermeİlgili sayfaların çalışılması
11Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
12Şimdiki Zamanİlgili sayfaların çalışılması
13Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
14Gelecek Zaman ve Kullanımıİlgili sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Takım çalışması becerisi
X
2
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
X
3
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
X
4
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
X
5
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
X
6
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
X
8
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
X
9
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
X
10
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
X
11
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
X
12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
X
13
Etkin iletişim kurma becerisi
X
14
Mesleki öz güven becerisi
X
15
Girişimcilik becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:25