Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ DOKÜMANTASYON | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Faruk AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyon ve arşiv konusunda bilgi vermek, tıbbi dokümantasyon ve arşivlemenin önemini anlatmak ve bunların kullanıcıların hizmetine nasıl sunulacağını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Bireysel sağlık kayıtları ve TD ile ilgili temel kavramlar,2.Tıbbi Dokümantasyonun Önemi,3.Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi,4.Hasta Dosyaları,5.Hasta Dosyaları Arşivi,6.Tıbbi Dokümanlarınların ve hasta dosyalarının hukuki durumu,7.Tıbbi Dokümanlarınların ve hasta dosyalarının hukuki durumu,8.Raporlar,9.Uluslararası Hastalık Sınıflandırma sistemleri,10.ICD 10,11.Sağlık bilgi sistemleri ve sağlık hizmetlerinde enformasyon,12.Hastane bilgi sistemi,Bildirimi Zorunlu Hastalıklar,14. Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıbbi dokümanlarla ilgili temel tanım ve kavramları tanımlayabilecektir. | 1, 2 | |
1.1.Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini açıklayabilir. | 1, 2 | |
1.2.Tıbbi dokümanların önemini açıklayabilir. | 1, 2 | |
1.3.Tıbbi dokümanların gizliliği, saklanması ve standardizasyonunu anlatabilir. | 1, 14, 2 | |
2.Hasta dosyalarını düzenleyebilecektir. | 1, 19 | C |
2.1.Hasta dosyalarını düzenler. | C | |
3.Sağlık bilişimi ve hastane enformasyon sistemlerini açıklayabilir. | 1, 2 | |
3.1.Elektronik kaynaklardan ve veri tabanlarından tıbbi dokümanları saptayabilir. | 1, 10, 2 | |
1.4. Sağlık kuruluşlarında tıbbi dokümantasyonla ilişkili yasal mevzuatı belirleyebilir. | 1, 2 | |
2.2. Arşiv sistemini oluşturur. | 1, 12, 2 | |
2.3. Hasta dosyaları için indeksleri tanımlayabilir. | 1, 2 | |
2.4. Hastalıkla ilgili uluslararası sınıflama sistemlerini listeler. | 1, 12 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Bireysel sağlık kayıtları ve TD ile ilgili temel kavramlar | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
2 | 2.Tıbbi Dokümantasyonun Önemi | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
3 | 3.Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
4 | 4.Hasta Dosyaları | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
5 | 5.Hasta Dosyaları Arşivi | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
6 | 6.Tıbbi Dokümanlarınların ve hasta dosyalarının hukuki durumu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
7 | 7.Tıbbi Dokümanlarınların ve hasta dosyalarının hukuki durumu | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
8 | 8.Raporlar | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
9 | 9.Uluslararası Hastalık Sınıflandırma sistemleri | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
10 | 10.ICD 10 | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
11 | 11.Sağlık bilgi sistemleri ve sağlık hizmetlerinde enformasyon | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
12 | 12.Hastane bilgi sistemi | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
13 | Bildirimi Zorunlu Hastalıklar | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
14 | 14. Genel Değerlendirme | Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynak |
Öğretim Elemanının Ders Notları |
Özbabalık, D., Arslantaş,D., Arslantaş, A., Adapınar, B., Dündar, E., ÇETİNKAYA, F.(2012), Tıbbi Dokümantasyon, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2495, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1466 İMİR, Ç., Anadoludaki Sağlık Mabedleri, güncel gastroenteroloji 17/1, s:10-21 Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |