Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelecekte insan kaynağı gibi çok karmaşık bir malzeme ile çalışacak yönetici adaylarına yol göstermek ve örgütsel yaşamda destek olabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi,2. Algılama,3.Öğrenme ve Davranış Değişikliği,4.Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini,5.Motivasyon,6.Bireysel Karar Verme,7.Gruplar ve Grup Dinamiği,8.Güç ve Politikalar,9.Liderlik,10.İletişim,11.Çatışma Yönetimi,12.Örgüt Yapısı,13.Kültür,14.Örgütsel Değişim ve Davranışlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendinin ve diğer insanların davranışlarını anlayabilecek ve davranışlarla ilgili kavramları tartışabilecektir. | 1, 14, 2 | A |
1.1. Davranışları değerlendirir. | 1, 10, 14 | A |
1.2. Davranışların oluşmasında etkili olan süreçleri bilir. | 1, 14, 2 | A |
1.3. Bu süreçler arasındaki ilişkiyi açıklar. | 1, 15 | A |
2. Grup ve grubun davranışlar üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir. | 1, 15 | A |
2.1. Grupların hayatımızdaki rolünü açıklar. | 1, 15 | A |
2.2. Grupların nasıl oluşup, nasıl işlediğini bilir. | 1, 15, 2 | A |
2.3. Kişilerin gruplara girme ihtiyacı anlar. | 1, 15 | A |
2.4. Grubun birey üzerindeki etkisi sorgular, bireyin grup üzerindeki etkisi açıklar. | 1, 14, 2 | A |
2.5. Grup davranışları tartışır. . | 1, 15, 3 | A |
3. Örgütsel davranışların neler olduğunu sorgulayabilir. | 1, 15, 2 | A |
3.1. Kurum ve kuruluşların hayatımızda oynadığı rolü gösterir. | 1, 14, 15 | A |
3.2. İş, meslek ve kurumsal yaşamın ne gibi davranışlar beklediğini tartışır. | 1, 14, 2 | A |
3.3. Kültür açıklar. | 1, 15 | A |
3.4. Kültürün davranışlar üzerindeki etkisi yorumlar. | 1, 14 | A |
3.5. Kültürün değişmesinin davranışları nasıl etkilediğini tartışır. | 1, 3 | A |
4. Davranışların kurum ve kuruluşları nasıl etkilediğini çözebilecektir. | 1, 14, 2 | A |
4.1. Bireylerin kurumun istediği davranışlara uyma ya da uymama durumunu değerlendirir. | 1, 14, 2 | A |
4.2. Davranış değişiminin ne olduğunu açıklar. | 1, 14 | A |
4.3. Davranış değişiminin nasıl olduğunu gösterir. | 1, 14, 2 | A |
1.4. Davranışları sınıflar | 1, 14 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi | Ders notlarının okunması |
2 | 2. Algılama | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Öğrenme ve Davranış Değişikliği | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Motivasyon | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Bireysel Karar Verme | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Gruplar ve Grup Dinamiği | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Güç ve Politikalar | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Liderlik | Ders notlarının okunması |
10 | 10.İletişim | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Çatışma Yönetimi | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Örgüt Yapısı | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Kültür | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Örgütsel Değişim ve Davranışlar | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders kitabı, Örnek olaylar. |
Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış / Beta Basım. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |