Pazarlamanın genel ilkeleri ve sağlık hizmetlerinde uygulamaları hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Pazarlama hakkında temel bilgiler,2. Pazarlama hakkında temel bilgiler,3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları,5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması,7. Pazar ve Hedef PAzar,8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması,9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma,10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması,11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama,14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.
10, 16, 9
A
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.
3. Sağlık hizmetleri pazarlamasının farklı yönlerini anlatabilecek.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Pazarlama hakkında temel bilgiler
Ders notlarının okunması
2
2. Pazarlama hakkında temel bilgiler
Ders notlarının okunması
3
3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
Ders notlarının okunması
4
4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları
Ders notlarının okunması
5
5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
Ders notlarının okunması
6
6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
Ders notlarının okunması
7
7. Pazar ve Hedef PAzar
Ders notlarının okunması
8
8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması
Ders notlarının okunması
9
9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma
Ders notlarının okunması
10
10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması
Ders notlarının okunması
11
11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Ders notlarının okunması
12
12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Ders notlarının okunması
13
13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama
Ders notlarının okunması
14
14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi
Ders notlarının okunması
Kaynak
Yrd.Doç.Dr Nevin Altuğ, Dr.Şeniz Erdem Özhan Sağlık Hizmetleri Pazarlaması- Haydar Sur, TunÇay Palteki Hastane Yönetimi, Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Doç.Dr. Mahmut Akbolat, Yrd.Doç.Dr.Oğuz Işık Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dr.Eda Yılmaz, Marka İmajı- Prof.Dr.İsmet Mucuk- Pazarlama İlkeleri- Haluk Sumer, Helmut Pernsteiner, İtibar Yönetim
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
10
2
20
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
5
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcıları
yok
Dersin Amacı
Pazarlamanın genel ilkeleri ve sağlık hizmetlerinde uygulamaları hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Pazarlama hakkında temel bilgiler,2. Pazarlama hakkında temel bilgiler,3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları,5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması,7. Pazar ve Hedef PAzar,8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması,9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma,10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması,11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama,14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.
10, 16, 9
A
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.
3. Sağlık hizmetleri pazarlamasının farklı yönlerini anlatabilecek.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Pazarlama hakkında temel bilgiler
Ders notlarının okunması
2
2. Pazarlama hakkında temel bilgiler
Ders notlarının okunması
3
3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
Ders notlarının okunması
4
4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları
Ders notlarının okunması
5
5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
Ders notlarının okunması
6
6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması
Ders notlarının okunması
7
7. Pazar ve Hedef PAzar
Ders notlarının okunması
8
8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması
Ders notlarının okunması
9
9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma
Ders notlarının okunması
10
10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması
Ders notlarının okunması
11
11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Ders notlarının okunması
12
12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
Ders notlarının okunması
13
13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama
Ders notlarının okunması
14
14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi
Ders notlarının okunması
Kaynak
Yrd.Doç.Dr Nevin Altuğ, Dr.Şeniz Erdem Özhan Sağlık Hizmetleri Pazarlaması- Haydar Sur, TunÇay Palteki Hastane Yönetimi, Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Doç.Dr. Mahmut Akbolat, Yrd.Doç.Dr.Oğuz Işık Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dr.Eda Yılmaz, Marka İmajı- Prof.Dr.İsmet Mucuk- Pazarlama İlkeleri- Haluk Sumer, Helmut Pernsteiner, İtibar Yönetim
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.