Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıPazarlamanın genel ilkeleri ve sağlık hizmetlerinde uygulamaları hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pazarlama hakkında temel bilgiler,2. Pazarlama hakkında temel bilgiler,3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları,5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması,7. Pazar ve Hedef PAzar,8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması,9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma,10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması,11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama,14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.10, 16, 9A
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.10, 16, 9A
4.Sağlık hizmetlerinde marka, dijital pazarlama, itibar konularını özetleyebilecek.10, 9A
3. Sağlık hizmetleri pazarlamasının farklı yönlerini anlatabilecek.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pazarlama hakkında temel bilgilerDers notlarının okunması
22. Pazarlama hakkında temel bilgilerDers notlarının okunması
33. Sağlık Hizmetleri PazarlamasıDers notlarının okunması
44. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışlarıDers notlarının okunması
55. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama AraştırmalarıDers notlarının okunması
66. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama PlanlamasıDers notlarının okunması
77. Pazar ve Hedef PAzarDers notlarının okunması
88. Sağlık Hizmetleri Pazarlama KarmasıDers notlarının okunması
99. Sağlık Hizmetlerinde FiyatlandırmaDers notlarının okunması
1010. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma KarmasıDers notlarının okunması
1111. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni YaklaşımlarDers notlarının okunması
1212. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni YaklaşımlarDers notlarının okunması
1313. Sağlık Hizmetlerinde Dijital PazarlamaDers notlarının okunması
1414. Marka, Markalaşma ve İtibar YönetimiDers notlarının okunması
Kaynak
Yrd.Doç.Dr Nevin Altuğ, Dr.Şeniz Erdem Özhan Sağlık Hizmetleri Pazarlaması- Haydar Sur, TunÇay Palteki Hastane Yönetimi, Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Doç.Dr. Mahmut Akbolat, Yrd.Doç.Dr.Oğuz Işık Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dr.Eda Yılmaz, Marka İmajı- Prof.Dr.İsmet Mucuk- Pazarlama İlkeleri- Haluk Sumer, Helmut Pernsteiner, İtibar Yönetim
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4520
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıPazarlamanın genel ilkeleri ve sağlık hizmetlerinde uygulamaları hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pazarlama hakkında temel bilgiler,2. Pazarlama hakkında temel bilgiler,3. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması,4. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları,5. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları,6. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması,7. Pazar ve Hedef PAzar,8. Sağlık Hizmetleri Pazarlama Karması,9. Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma,10. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Karması,11. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,12. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,13. Sağlık Hizmetlerinde Dijital Pazarlama,14. Marka, Markalaşma ve İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Pazarlama hakkında temel bilgileri özetleyebilecektir.10, 16, 9A
2.Sağlık hizmetleri ve pazarlamasını anlatabilecektir.10, 16, 9A
4.Sağlık hizmetlerinde marka, dijital pazarlama, itibar konularını özetleyebilecek.10, 9A
3. Sağlık hizmetleri pazarlamasının farklı yönlerini anlatabilecek.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pazarlama hakkında temel bilgilerDers notlarının okunması
22. Pazarlama hakkında temel bilgilerDers notlarının okunması
33. Sağlık Hizmetleri PazarlamasıDers notlarının okunması
44. Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışlarıDers notlarının okunması
55. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama AraştırmalarıDers notlarının okunması
66. Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama PlanlamasıDers notlarının okunması
77. Pazar ve Hedef PAzarDers notlarının okunması
88. Sağlık Hizmetleri Pazarlama KarmasıDers notlarının okunması
99. Sağlık Hizmetlerinde FiyatlandırmaDers notlarının okunması
1010. Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma KarmasıDers notlarının okunması
1111. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni YaklaşımlarDers notlarının okunması
1212. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni YaklaşımlarDers notlarının okunması
1313. Sağlık Hizmetlerinde Dijital PazarlamaDers notlarının okunması
1414. Marka, Markalaşma ve İtibar YönetimiDers notlarının okunması
Kaynak
Yrd.Doç.Dr Nevin Altuğ, Dr.Şeniz Erdem Özhan Sağlık Hizmetleri Pazarlaması- Haydar Sur, TunÇay Palteki Hastane Yönetimi, Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Doç.Dr. Mahmut Akbolat, Yrd.Doç.Dr.Oğuz Işık Sağlık İşletmeleri Yönetimi-Dr.Eda Yılmaz, Marka İmajı- Prof.Dr.İsmet Mucuk- Pazarlama İlkeleri- Haluk Sumer, Helmut Pernsteiner, İtibar Yönetim
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama - Prof.Dilaver Tengilimoğlu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:00