Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDİKAL BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | RAD1215031 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik temel kavram, teknik ve yöntemlerin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, kişisel sağlık kaydı, medikal bilgi, Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayarların çalışma mantığı, İkili (binary) sayı sistemleri, Bilgisayarda kapasite birimleri.,Bellek (RAM), Disk sürücüler, Donanım kartları, Bilgisayarda Girdi ve Çıktı donanımları, Klavye tuşları ve kullanımı,Bilgisayar Donanım, Anakart, bios, Ekran KArtı, Ses Kartı,MS Word –Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek,MS Word – Değişiklikleri izle, Denklem oluşturma, Denetim eklemek,MS Power Point- Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma,MS Power Point- Yazılara Animasyon ekleme,Excel’e Genel Bakış (Çalışma Kitabı, Çalışma Sayfası, Hücreler, Araç Çubukları),Seçme İşlemleri (Tek bir hücrenin, birden çok hücrenin, ardışık olmayan hücrelerin, satır ve sutünların seçimleri), Veri Girişi ( Tek bir hücreye , birden fazla hücreye veri girişi , veri dizileri oluşturma),Hazır Fonksiyonlar (Topla, çarpım, yuvarla, aşağıyuvarla, yukarıyuvarla, çift, tek ,tamsayı, mutlak, karakök, ortalama, min, mak, büyük, küçük ve yada, eger, egersay, ara, tarih ve saat işlevleri),Sıralama, Verileri Filtreleme, grafikler(grafik türleri, grafik hazırlama),Hasta Kayıt Modülleri I,Hasta Kayıt Modülleri II,Hasta Kayıt Modülleri III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarın temel donanım birimlerinin ve işletim sistemlerinin tanıtılması, internet kullanımı hakkında bilgi verilmesi ve ofis programlarını kullanarak bilgisayarda döküman, elektronik tablo ve sunum hazırlamak için gerekli olan temel bilgi ve becerilerin kazandırılması ve sağlık hizmetlerinde kullanılan hasta kayıt-kabul modülleri ders içerisinde anlatılacaktır. | 10, 12, 14, 5, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarların çalışma mantığı, İkili (binary) sayı sistemleri, Bilgisayarda kapasite birimleri. | Ders Notları |
2 | Bellek (RAM), Disk sürücüler, Donanım kartları, Bilgisayarda Girdi ve Çıktı donanımları, Klavye tuşları ve kullanımı | Ders Notları |
3 | Bilgisayar Donanım, Anakart, bios, Ekran KArtı, Ses Kartı | Ders Notları |
4 | MS Word –Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek | Ders Notları |
5 | MS Word – Değişiklikleri izle, Denklem oluşturma, Denetim eklemek | Ders Notları |
6 | MS Power Point- Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma | Ders Notları |
7 | MS Power Point- Yazılara Animasyon ekleme | Ders Notları |
8 | Excel’e Genel Bakış (Çalışma Kitabı, Çalışma Sayfası, Hücreler, Araç Çubukları) | Ders Notları |
9 | Seçme İşlemleri (Tek bir hücrenin, birden çok hücrenin, ardışık olmayan hücrelerin, satır ve sutünların seçimleri), Veri Girişi ( Tek bir hücreye , birden fazla hücreye veri girişi , veri dizileri oluşturma) | Ders Notları |
10 | Hazır Fonksiyonlar (Topla, çarpım, yuvarla, aşağıyuvarla, yukarıyuvarla, çift, tek ,tamsayı, mutlak, karakök, ortalama, min, mak, büyük, küçük ve yada, eger, egersay, ara, tarih ve saat işlevleri) | Ders Notları |
11 | Sıralama, Verileri Filtreleme, grafikler(grafik türleri, grafik hazırlama) | Ders Notları |
12 | Hasta Kayıt Modülleri I | Ders Notları |
13 | Hasta Kayıt Modülleri II | Ders Notları |
14 | Hasta Kayıt Modülleri III | Ders Notları |
Kaynak |
Telemedicine Technologies: Information Technologies in Medicine and Digital Health, Bernard Fong (Author), A. C. M. Fong (Author), C. K. Li (Author), Wiley |
Standford CS-101 ders notları , öğretim elemanı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Radyoterapi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak radyoterapide kullanılan cihaz ve ve ekipmanların mekanik kontrollerini yapar, radyoterapi uygulanacak hastaların immobilizasyon ve tedavi süreçlerinde görev alır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Radyoterapi departmanında kalite güvence süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
10 | Bir radyoterapi uygulaması için hazırlık sürecini yürütür. | ||||||
11 | Hasta hazırlığı ve hasta bilgilendirme aşamalarını gerçekleştirir. | ||||||
12 | Bir radyoterapi uygulaması için görüntüleme uygulamalarını yürütür. | ||||||
13 | Farklı cihazlar ile radyoterapi uygulamalarını gerçekleştirir. | ||||||
14 | Farklı tedavi teknikleri ile radyoterapi uygulaması gerçekleştirir. | ||||||
15 | Radyocerrahi uygulamaları gerçekleştirir. | ||||||
16 | Brakiterapi uygulamalarında görev yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDİKAL BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | RAD1215031 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik temel kavram, teknik ve yöntemlerin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, kişisel sağlık kaydı, medikal bilgi, Bilgi, Bilişim, Bilgisayar, Teknolojik Gelişim gibi bilgi teknolojilerine yönelik temel kavramlar, mesleki kavram ve uygulamalar, programlama dilleri ile güncel yazılım (Word, Excel, Power Point) uygulamaları temel ders içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayarların çalışma mantığı, İkili (binary) sayı sistemleri, Bilgisayarda kapasite birimleri.,Bellek (RAM), Disk sürücüler, Donanım kartları, Bilgisayarda Girdi ve Çıktı donanımları, Klavye tuşları ve kullanımı,Bilgisayar Donanım, Anakart, bios, Ekran KArtı, Ses Kartı,MS Word –Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek,MS Word – Değişiklikleri izle, Denklem oluşturma, Denetim eklemek,MS Power Point- Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma,MS Power Point- Yazılara Animasyon ekleme,Excel’e Genel Bakış (Çalışma Kitabı, Çalışma Sayfası, Hücreler, Araç Çubukları),Seçme İşlemleri (Tek bir hücrenin, birden çok hücrenin, ardışık olmayan hücrelerin, satır ve sutünların seçimleri), Veri Girişi ( Tek bir hücreye , birden fazla hücreye veri girişi , veri dizileri oluşturma),Hazır Fonksiyonlar (Topla, çarpım, yuvarla, aşağıyuvarla, yukarıyuvarla, çift, tek ,tamsayı, mutlak, karakök, ortalama, min, mak, büyük, küçük ve yada, eger, egersay, ara, tarih ve saat işlevleri),Sıralama, Verileri Filtreleme, grafikler(grafik türleri, grafik hazırlama),Hasta Kayıt Modülleri I,Hasta Kayıt Modülleri II,Hasta Kayıt Modülleri III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarın temel donanım birimlerinin ve işletim sistemlerinin tanıtılması, internet kullanımı hakkında bilgi verilmesi ve ofis programlarını kullanarak bilgisayarda döküman, elektronik tablo ve sunum hazırlamak için gerekli olan temel bilgi ve becerilerin kazandırılması ve sağlık hizmetlerinde kullanılan hasta kayıt-kabul modülleri ders içerisinde anlatılacaktır. | 10, 12, 14, 5, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarların çalışma mantığı, İkili (binary) sayı sistemleri, Bilgisayarda kapasite birimleri. | Ders Notları |
2 | Bellek (RAM), Disk sürücüler, Donanım kartları, Bilgisayarda Girdi ve Çıktı donanımları, Klavye tuşları ve kullanımı | Ders Notları |
3 | Bilgisayar Donanım, Anakart, bios, Ekran KArtı, Ses Kartı | Ders Notları |
4 | MS Word –Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek | Ders Notları |
5 | MS Word – Değişiklikleri izle, Denklem oluşturma, Denetim eklemek | Ders Notları |
6 | MS Power Point- Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma | Ders Notları |
7 | MS Power Point- Yazılara Animasyon ekleme | Ders Notları |
8 | Excel’e Genel Bakış (Çalışma Kitabı, Çalışma Sayfası, Hücreler, Araç Çubukları) | Ders Notları |
9 | Seçme İşlemleri (Tek bir hücrenin, birden çok hücrenin, ardışık olmayan hücrelerin, satır ve sutünların seçimleri), Veri Girişi ( Tek bir hücreye , birden fazla hücreye veri girişi , veri dizileri oluşturma) | Ders Notları |
10 | Hazır Fonksiyonlar (Topla, çarpım, yuvarla, aşağıyuvarla, yukarıyuvarla, çift, tek ,tamsayı, mutlak, karakök, ortalama, min, mak, büyük, küçük ve yada, eger, egersay, ara, tarih ve saat işlevleri) | Ders Notları |
11 | Sıralama, Verileri Filtreleme, grafikler(grafik türleri, grafik hazırlama) | Ders Notları |
12 | Hasta Kayıt Modülleri I | Ders Notları |
13 | Hasta Kayıt Modülleri II | Ders Notları |
14 | Hasta Kayıt Modülleri III | Ders Notları |
Kaynak |
Telemedicine Technologies: Information Technologies in Medicine and Digital Health, Bernard Fong (Author), A. C. M. Fong (Author), C. K. Li (Author), Wiley |
Standford CS-101 ders notları , öğretim elemanı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Radyoterapi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak radyoterapide kullanılan cihaz ve ve ekipmanların mekanik kontrollerini yapar, radyoterapi uygulanacak hastaların immobilizasyon ve tedavi süreçlerinde görev alır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Radyoterapi departmanında kalite güvence süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
10 | Bir radyoterapi uygulaması için hazırlık sürecini yürütür. | ||||||
11 | Hasta hazırlığı ve hasta bilgilendirme aşamalarını gerçekleştirir. | ||||||
12 | Bir radyoterapi uygulaması için görüntüleme uygulamalarını yürütür. | ||||||
13 | Farklı cihazlar ile radyoterapi uygulamalarını gerçekleştirir. | ||||||
14 | Farklı tedavi teknikleri ile radyoterapi uygulaması gerçekleştirir. | ||||||
15 | Radyocerrahi uygulamaları gerçekleştirir. | ||||||
16 | Brakiterapi uygulamalarında görev yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |