Sektörel Uygulamar II dersin amacı, optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak. Öğrencilerin optisyenlik mesleğinin temel uygulamalarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Optik mağazasını tanıma,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemleme ve kullanma,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak,Reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak,Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek,Kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek.Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak
14, 6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Optik mağazasını tanıma
Ön Okuma
2
Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemleme ve kullanma
Ön Okuma
3
Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak
Ön Okuma
4
Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak
Ön Okuma
5
Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak
Ön Okuma
6
Reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak
Ön Okuma
7
Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek
Ön Okuma
8
Kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak
Ön Okuma
9
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak
Ön Okuma
10
Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek
Ön Okuma
11
Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I
Ön Okuma
12
Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II
Ön Okuma
13
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I
Ön Okuma
14
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II
Ön Okuma
Kaynak
1. Zeleda, A.J.-Kayın,N. Optisyenin El Kitabı No:1 . Ankara
2. Ralph,D.(1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA
3. Don.s. (1981) Professional Ophtalmic Dispensig USA
4. Ekem,N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler ,Eskişehir
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
16
224
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
350
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(350/30)
12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEKTÖREL UYGULAMA II
-
Bahar Dönemi
0+16
8
12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sektörel Uygulamar II dersin amacı, optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak. Öğrencilerin optisyenlik mesleğinin temel uygulamalarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Optik mağazasını tanıma,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemleme ve kullanma,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak,Reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak,Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek,Kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek.Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak
14, 6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Optik mağazasını tanıma
Ön Okuma
2
Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemleme ve kullanma
Ön Okuma
3
Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak
Ön Okuma
4
Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak
Ön Okuma
5
Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak
Ön Okuma
6
Reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak
Ön Okuma
7
Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek
Ön Okuma
8
Kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak
Ön Okuma
9
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak
Ön Okuma
10
Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek
Ön Okuma
11
Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I
Ön Okuma
12
Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II
Ön Okuma
13
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I
Ön Okuma
14
Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II
Ön Okuma
Kaynak
1. Zeleda, A.J.-Kayın,N. Optisyenin El Kitabı No:1 . Ankara
2. Ralph,D.(1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA
3. Don.s. (1981) Professional Ophtalmic Dispensig USA
4. Ekem,N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler ,Eskişehir
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.