Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
OPTİSYENLİK II 2+3 3,5 12,0
Ders Programı Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Naz Esin BAŞKAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR, Öğr.Gör. Filiz KARTAL DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek
Dersin İçeriği Bu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir. 1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar. 1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar. 2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir. 2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar. 3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir. 1, 10, 14, 2, 8 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi
2 Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı
3 Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme
4 Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı
5 Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı
6 Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları
7 Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini
8 Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı
9 Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı
10 Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı
11 Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi
12 Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı
13 Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti
14 Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması
Kaynak
Powerpoint ders notları
Ders kitabı, yardımcı kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu