Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRME OPTİĞİ VE REFRAKSİYON-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin görme kalitesi, kırma kusurları ve düzeltilme prensiplerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine giriş,Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanı,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon I,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon II,Refraktif kusurlar ve tanımlar,Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi.,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon I,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon II,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği,
akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II,Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopi,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı I,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı II,Laser ve Cerrahi Yöntemler İle Refraksiyon Kusurlarının Düzeltilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrencilerin optik fizik ve geometrik hakkında bilgi sahibi olmaları, insan gözü optiği ve anatomisine hakim olmaları, refraktif kusurlar bu kusurların klinik yansımalarını ve bu kusurların tedavi yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine girişÖn Okuma
2Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanıÖn Okuma
3Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon IÖn Okuma
4Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon IIÖn Okuma
5Refraktif kusurlar ve tanımlarÖn Okuma
6Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi.Ön Okuma
7Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon IÖn Okuma
8Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon IIÖn Okuma
9Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği,
akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I
Ön Okuma
10Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II
Ön Okuma
11Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopiÖn Okuma
12Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı IÖn Okuma
13Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı IIÖn Okuma
14Laser ve Cerrahi Yöntemler İle Refraksiyon Kusurlarının Düzeltilmesi
Ön Okuma
Kaynak
Özer, A., “Görme Optiği ve Refraksiyon Kurs Kitabı”, İstanbul, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRME OPTİĞİ VE REFRAKSİYON-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin görme kalitesi, kırma kusurları ve düzeltilme prensiplerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine giriş,Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanı,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon I,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon II,Refraktif kusurlar ve tanımlar,Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi.,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon I,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon II,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği,
akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II,Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopi,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı I,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı II,Laser ve Cerrahi Yöntemler İle Refraksiyon Kusurlarının Düzeltilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrencilerin optik fizik ve geometrik hakkında bilgi sahibi olmaları, insan gözü optiği ve anatomisine hakim olmaları, refraktif kusurlar bu kusurların klinik yansımalarını ve bu kusurların tedavi yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine girişÖn Okuma
2Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanıÖn Okuma
3Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon IÖn Okuma
4Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon IIÖn Okuma
5Refraktif kusurlar ve tanımlarÖn Okuma
6Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi.Ön Okuma
7Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon IÖn Okuma
8Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon IIÖn Okuma
9Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği,
akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I
Ön Okuma
10Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle
düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II
Ön Okuma
11Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopiÖn Okuma
12Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı IÖn Okuma
13Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı IIÖn Okuma
14Laser ve Cerrahi Yöntemler İle Refraksiyon Kusurlarının Düzeltilmesi
Ön Okuma
Kaynak
Özer, A., “Görme Optiği ve Refraksiyon Kurs Kitabı”, İstanbul, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13