Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+1478
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Eda ÇEVİK, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında pratik beceri kazanıldıktan sonra hastaya uygulanabilmesi ve ileri vakalarda testlerin kolaylıkla gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Konuşma maskeleme kriterleri,Konuşma maskeleme uygulaması,Olgularla maskeleme Uygulaması 1,Olgularla maskeleme Uygulaması 2,Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2,Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyometre cihazı ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri ifade eder.13, 16, 4, 9A
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.13, 16, 17, 4, 6, 9A
Odyometre cihazında maskelemeyi yorumlar ve uygular.16, 17, 4, 6, 8, 9A
Hasta ve hasta yakınlarını ileri objektif işitsel testler hakkında bilgilendirir.13, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Zor vakalarda maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma maskeleme kriterleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Konuşma maskeleme uygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Olgularla maskeleme Uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Olgularla maskeleme Uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve Word dosyaları
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) Temel Odyolojik Testler, Editör: Ateş Mehmet Akşit, 2019, (Sayfa 17-87)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1414196
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+1478
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Eda ÇEVİK, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında pratik beceri kazanıldıktan sonra hastaya uygulanabilmesi ve ileri vakalarda testlerin kolaylıkla gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Konuşma maskeleme kriterleri,Konuşma maskeleme uygulaması,Olgularla maskeleme Uygulaması 1,Olgularla maskeleme Uygulaması 2,Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesi,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1,Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2,Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyometre cihazı ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri ifade eder.13, 16, 4, 9A
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.13, 16, 17, 4, 6, 9A
Odyometre cihazında maskelemeyi yorumlar ve uygular.16, 17, 4, 6, 8, 9A
Hasta ve hasta yakınlarını ileri objektif işitsel testler hakkında bilgilendirir.13, 16, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Zor vakalarda maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma maskeleme kriterleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Konuşma maskeleme uygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Olgularla maskeleme Uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Olgularla maskeleme Uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Timpanometri testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Akustik refleks testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Refleks Decay testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Eustachii Tube Fonksiyon testinin yapılması ve değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Olgularla saf ses odyometri testi ve akustik immitansmetri testlerinin ilişkisi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Akustik immitansmetre ile alınan ölçüm sonuçlarının odyogram ile ilişkilendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve Word dosyaları
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) Temel Odyolojik Testler, Editör: Ateş Mehmet Akşit, 2019, (Sayfa 17-87)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38