İşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların testlerinin, tanısının ve ileri düzeydeki vakalara müdahalenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini listeler.
16, 4, 9
A
İşitsel orta Latans ve geç latans cevaplarını tanır.
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
ABR
Ön hazırlık yok
2
ABR'de maskeleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
ASSR
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
İşitsel orta Latans cevapları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
İşitsel geç latans cevapları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
P300
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Mismatch Negativity
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
İleri maskeleme teknikleri 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
İleri maskeleme teknikleri 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Fonksiyonel işitme kaybı testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
SISI, Tone decay, refleks decay testi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Konuşma testlerinde maskeleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
14
7
98
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II
-
Bahar Dönemi
2+4
4
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Erol BELGİN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların testlerinin, tanısının ve ileri düzeydeki vakalara müdahalenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini listeler.
16, 4, 9
A
İşitsel orta Latans ve geç latans cevaplarını tanır.
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
ABR
Ön hazırlık yok
2
ABR'de maskeleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
ASSR
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
İşitsel orta Latans cevapları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
İşitsel geç latans cevapları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
P300
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Mismatch Negativity
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
İleri maskeleme teknikleri 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
İleri maskeleme teknikleri 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Fonksiyonel işitme kaybı testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
SISI, Tone decay, refleks decay testi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Konuşma testlerinde maskeleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.