Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I-Güz Dönemi2+4410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda ÇEVİK, Öğr.Gör. Kerem ERSİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Timpanometri ve akustik refleks testi,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirleyebilmesi11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini kullanabilmesi11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Otoakustik emisyonu uygulayabilir ve yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Akustik refleks testini yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Konuşma odyometrisi testini uygulayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Konuşma odyometrisi, saf ses testi ve akustik immitansmetriyi yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
ABR testini uygulayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Maskeyi tanımlayabilir ve açıklayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Saf ses ve konuşma odyometrisi prosedüründe ne zaman ve nasıl maske yapacağını bilir.11, 13, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel odyolojik değerlendirme ekipmanıÖn hazırlık yok
2Timpanometri ve akustik refleks testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Saf ses odyometri test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma odyometrisi test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Konuşma odyometrisinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Saf ses odyometrisinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Objektif odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İletim tipi işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sensörinöral tip işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13iletim tipi işitme kaybında odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler41560
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı13737
Genel Sınav ve Hazırlığı15252
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)296
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(296/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I-Güz Dönemi2+4410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda ÇEVİK, Öğr.Gör. Kerem ERSİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Timpanometri ve akustik refleks testi,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirleyebilmesi11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini kullanabilmesi11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Otoakustik emisyonu uygulayabilir ve yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Akustik refleks testini yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Konuşma odyometrisi testini uygulayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Konuşma odyometrisi, saf ses testi ve akustik immitansmetriyi yorumlayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
ABR testini uygulayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Maskeyi tanımlayabilir ve açıklayabilir.11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Saf ses ve konuşma odyometrisi prosedüründe ne zaman ve nasıl maske yapacağını bilir.11, 13, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel odyolojik değerlendirme ekipmanıÖn hazırlık yok
2Timpanometri ve akustik refleks testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Saf ses odyometri test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma odyometrisi test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Konuşma odyometrisinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Saf ses odyometrisinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Objektif odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İletim tipi işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sensörinöral tip işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13iletim tipi işitme kaybında odyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38