Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIPLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile sorgulayabilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Otolojik hastaliklardan sik karsilasilanlarinin neler oldugunu ve nasil seyrettigini irdeleyebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini analiz edebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu analiz edebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini sorgulayabilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Isitme kayiplarina genel bakis-1Ön hazırlık yok
2Isitme kayiplarina genel bakis-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Akut otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akut otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Seroz otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Seroz otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meniere hastaligi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Meniere hastaligi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Superior semisirkuler kanal dehisansiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibuler schwannomaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Otoskleroz-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Otoskleroz-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5420
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIPLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile sorgulayabilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Otolojik hastaliklardan sik karsilasilanlarinin neler oldugunu ve nasil seyrettigini irdeleyebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini analiz edebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu analiz edebilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini sorgulayabilir.10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Isitme kayiplarina genel bakis-1Ön hazırlık yok
2Isitme kayiplarina genel bakis-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Akut otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akut otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Seroz otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Seroz otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meniere hastaligi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Meniere hastaligi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Superior semisirkuler kanal dehisansiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibuler schwannomaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Otoskleroz-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Otoskleroz-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38