Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME KAYIPLARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile sorgulayabilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Otolojik hastaliklardan sik karsilasilanlarinin neler oldugunu ve nasil seyrettigini irdeleyebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini analiz edebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu analiz edebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini sorgulayabilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isitme kayiplarina genel bakis-1 | Ön hazırlık yok |
2 | Isitme kayiplarina genel bakis-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Akut otitis media-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Akut otitis media-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Seroz otitis media-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Seroz otitis media-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Meniere hastaligi-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Meniere hastaligi-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Superior semisirkuler kanal dehisansi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Vestibuler schwannoma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Çocuklarda işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocuklarda işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Otoskleroz-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Otoskleroz-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 4 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME KAYIPLARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile sorgulayabilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Otolojik hastaliklardan sik karsilasilanlarinin neler oldugunu ve nasil seyrettigini irdeleyebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini analiz edebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu analiz edebilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini sorgulayabilir. | 10, 11, 13, 14, 19, 2, 20, 21, 38, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isitme kayiplarina genel bakis-1 | Ön hazırlık yok |
2 | Isitme kayiplarina genel bakis-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Akut otitis media-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Akut otitis media-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Seroz otitis media-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Seroz otitis media-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Meniere hastaligi-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Meniere hastaligi-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Superior semisirkuler kanal dehisansi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Vestibuler schwannoma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Çocuklarda işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocuklarda işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Otoskleroz-1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Otoskleroz-2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |