Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+14710
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Eda ÇEVİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObjektif ve subjektif işitme testlerinin hasta üzerinde uygulanarak pratik kazanılması
Dersin İçeriğiBu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,konuşma odyometrisi,klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygulayabilir.
İşitme kaybı tiplerini tanımlayabilir
Odyometre cihazında maskeleme uygulayabilir
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklayabilir.
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar.
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyometre Cihazının Temel Parçalarını ÖğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Odyogram okuma ve işaretlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespitiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6kemik yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hava yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sensörinöral işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İletim tipi işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Zor vakalarda maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1414196
Rehberli Problem Çözme10550
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)298
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(298/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+14710
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Eda ÇEVİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObjektif ve subjektif işitme testlerinin hasta üzerinde uygulanarak pratik kazanılması
Dersin İçeriğiBu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,konuşma odyometrisi,klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygulayabilir.
İşitme kaybı tiplerini tanımlayabilir
Odyometre cihazında maskeleme uygulayabilir
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklayabilir.
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar.
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyometre Cihazının Temel Parçalarını ÖğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Odyogram okuma ve işaretlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespitiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6kemik yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hava yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sensörinöral işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İletim tipi işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Zor vakalarda maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38